طنین «آواها و نواهای رضوی» در فرهنگ‌سرای ارسباران
کد خبر: 3730776
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

طنین «آواها و نواهای رضوی» در فرهنگ‌سرای ارسباران

کانون خبرنگاران نبأ ــ سومین جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی» همزمان با دهه کرامت با دو اجرای موسیقی در روزهای 28 و 29 تیرماه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، تکنوازی و تک‌خوانی اشرف غریب اوغلو تعمیراُف(گرجستان)، گروه سرو خراسان به سرپرستی عزیز تنها(خراسان رضوی)، گروه بهار، حمید رژیم و دُردی محمدطُریک(گلستان)، تک‌خوانی صمد حبیبی(گیلان)، گروه ندای تفتان به سرپرستی محمدریگی پناه(سیستان‌وبلوچستان) و گروه قاصدک به سرپرستی سعیدعلی اسماعیلی(تهران) روز پنج‌شنبه، 28 تیرماه، ساعت 17 در سالن فرهنگ‌سرای ارسباران برای عموم برگزار می‌شود.
همچنین اجرای موسیقی توسط گروه‌های «دل آهنگ» به سرپرستی علی‌اکبر دل‌آهنگ(افغانستان)، «ژنده پیل» به سرپرستی احمدشامی(خراسان رضوی)، گروه میسان به سرپرستی باسم حمادی(خوزستان)، گروه گالنگ به سرپرستی قنبر راستگو(هرمزگان) و گروه «نغمه‌های شاه جهان» و«کرامت» به ترتیب به سرپرستی مظاهر حدادیان(خراسان شمالی) و علی مرادزاده از اصفهان روز جمعه، 29 تیرماه، ساعت 17 در این فرهنگ‌سرا طنین‌انداز می‌شود.
«جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی» با هدف بسط، تعمیق و ترویج هنر آوایی با محوریت فرهنگ رضوی و همچنین شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار مذهبی در حوزه فرهنگ رضوی طی فراخوانی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی شامل دو بخش ساخت ملودی و آهنگ‌سازی و تنظیم و بخش غیر رقابتی با اجرای موسیقی اقوام نواحی مختلف ایران به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.
اختتامیه این جشنواره با انتخاب شش اثر برگزیده و تجلیل از گروه‌های بخش غیر رقابتی راه یافته به جشنواره شنبه، 30 تیرماه، ساعت 17 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نوید رسول‌زاده
انتهای پیام

captcha