دانش و مهارت لازمه کار فرهنگی است
کد خبر: 3730812
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

دانش و مهارت لازمه کار فرهنگی است

گروه معارف- مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: دانش و مهارت لازمه کار فرهنگی است که دانش فرهنگی همان آگاهی از فضائل اخلاقی و رذائل نفسانی و مهارت فرهنگی استفاده از ابزارهای متناسب با زمان، مکان و مخاطب است.

دانش و مهارت لازمه کار فرهنگی است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد شب گذشته در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های مساجد استان که با حضور مسئولان استانی و مدیران کانون های فرهنگی در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: « یا علی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ارزشش از آنچه که خورشید بر آن تابیده، بیشتر است» اظهار کرد: آنچه از کلام پیامبر (ص) می فهمیم ارزش کار فرهنگی است و در این راستا کسانی که پا در عرصه و میدان تعلیم و تربیت می گذارند به مراتب ارزشی بالا و والا دارند.

وی افزود: لازمه کار فرهنگی دو چیز است، یکی دانش فرهنگی و دیگری مهارت فرهنگی و در این راستا دانش فرهنگی همان دانایی و آگاهی و اطلاعات از فضائل اخلاقی و رذائل نفسانی است و مهارت فرهنگی نیز یعنی استفاده از ابزار و قالب های متناسب با زمان، مکان و مخاطب است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: ما در حوزه فعالیت های فرهنگی باید همیشه ذهنی خلاق و چشم هایی باز و دلی آگاه داشته باشیم زیرا در غیر این صورت پروسه تبلیغ دینی و فعالیت فرهنگی ما با شکست مواجه می شود.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: ما باید بدانیم حتی کسانی که در زمینه مسائل غیر اخلاقی و غیر انسانی فعالیت می کنند، کار جدی انجام می دهند و حتی شب بیداری های زیادی را متحمل می شوند تا فرهنگی غلط را در جامعه انسانی بارور کنند، بنابراین بر تمامی کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت ورود کرده اند لازم است که کار جدی و علمی فرهنگی را دنبال کنند و لحظه ای غافل نباشند و به تعبیر سعدی، حرم در پیش است و حرامی در پس، اگر رفتی بردی و گر خفتی، مردی.

وی افزود: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد، دعوت و تعالی بخشی جامعه در رشد معنوی و همزیستی مسالمت آمیز و نیز جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: زمانی ما می توانیم سخن از موفقیت و پیشرفت فرهنگی سخن بگوییم که در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خیانت، بزه کاری، اعتیاد و ... گامی موثر برداشته باشیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند « کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم ...» که با استعانت از این روایت می فهمیم جامعه امروز ما نیازمند امام موسی صدرهاست که با صبوری و دانش فرهنگی و اخلاق نیکو بتواند رمیدگان از جامعه دینی و انسانی را به آغوش لطف و مهربانی بازگرداند.

انتهای پیام

captcha