تربیت بیش از 150 حافظ قرآن از سوی مؤسسه کوثر گرگان
کد خبر: 3730846
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

تربیت بیش از 150 حافظ قرآن از سوی مؤسسه کوثر گرگان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه کوثر گرگان با اشاره به این‌که این مؤسسه شعبه دیگری ندارد، گفت: در حال حاضر مؤسسه کوثر 150 حافظ 3 جزء تا 18 جزء قرآن دارد.

مؤسسه کوثر گرگان 150 حافظ قرآن داردمحترم قلی‌پور، مدیر مؤسسه کوثر گرگان در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این مؤسسه از سال 89 با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
قلی‌پور در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی که در مؤسسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دوره ترم تابستان حدود 1300 قرآن‌آموز فعال داریم که در کلاس‌های قرآنی شرکت کرده‌اند و برای تدریس در این کلاس‌ها 39 مربی حضور دارند.
قلی‌پور اظهار کرد: مؤسسه کوثر در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی خوبی را ارائه داده است. برگزاری کرسی تلاوت و اجرای مراسم جزءخوانی از جمله کارهای ویژه این مؤسسه در ماه رمضان است.
وی بیان کرد: این مؤسسه شعبه دیگری ندارد اما دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مهدویت، در حال حاضر در مؤسسه برپا می‌شود و همچنین کلاس‌های حفظ ویژه خردسالان و بزرگسالان هم اکنون در حال برگزاری است که با استقبال بالایی از سوی قرآن‌آموزان مواجه شد.
مدیر مؤسسه کوثر اظهار کرد: در حال حاضر این مؤسسه 150 حافظ 3 جزء تا 18 جزء قرآن دارد که اولین گروه حفظ قرآن این مؤسسه در حال حاضر حافظ 18 جزء  هستند.
قلی‌پور با اشاره به اینکه در کنار کلاس‌های آموزش قرآن، آموزش نقاشی آیات موضوعی قرآن و هنرهای قرآنی هم برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزش تواشیح را نیز برگزار می‌کنیم که هم اکنون گروه تواشیح معراج‌النبی استان گلستان را این مؤسسه پرورش داده است.
وی به دیگر برنامه‌های مؤسسه کوثر اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های تئاتر قرآنی از جمله کلاس‌های هنری ـ قرآنی این مؤسسه است.
وی ابراز کرد: در حال حاضر یکسری تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی مانند انیمیشن‌های قرآن و تولیدات محصولات قرآنی در قالب انیمیشن، فیلم‌های کوتاه با نقاشی‌های متحرک در قالب فیلم کوتاه، با موضوعات قرآنی را داریم.
قلی‌پور بیان کرد: در حال حاضر مشکل تأمین بودجه داریم یکی از مشکلات ما نیاز به کنتور برق برای مؤسسه است که بودجه برای تهیه کنتور برق نداریم‌ و همچنین بیمه پرسنل با مشکل مواجه شده است و متأسفانه نتوانستیم پرسنل این مؤسسه را بیمه کنیم.
یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی کوثر در استان گلستان، گرگان، خیابان امام رضا(ع) کوچه ششم، واقع شده است.
انتهای پیام

captcha