ائمه اطهار(ع)؛ مظهر صفات الهی/ آداب زیارت
کد خبر: 3730893
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام‌ محمد جمالی عنوان کرد:

ائمه اطهار(ع)؛ مظهر صفات الهی/ آداب زیارت

کانون خبرنگاران نبأ ــ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرات معصومین(ع) مظهر صفات الهی هستند و زائرانی که در مقام ارادت به معصومین(ع) در عتبات عالیات حضور پیدا می‌کنند، مشمول رأفت و کرامت ایشان قرار می‌گیرند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جمالی، 25 تیرماه در ویژه‌برنامه جشن‌‏های دهه کرامت حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بقاع متبرک اهل بیت(ع) از اماکن قدسی به‎شمار می‎رود، عنوان کرد: رعایت ادب و آداب در هر امری، سبب دست یافتن بهتر به اهداف آن کار است. هر کاری برای خود آدابی دارد؛ مثل آداب تجارت، آداب معاشرت، آداب کسب علم، آداب نماز، قرائت و... که شناخت و مراعات آن‌ها، زمینه موفقیت را فراهم و فرد را به هدف نزدیک‎تر می‎کند.
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: برای زیارت نیز آدابی ذکر شده است که مراعات آن‎ها باعث ثواب و کسب معنویت بیشتر می‎شود.
این کارشناس دینی قرائت اذن دخول، زیارت‎نامه، قرآن، نماز، توبه و استغفار، زیارت مضجع منور ائمه اطهار(ع) و احترام به سایر زائران را از آداب زیارت برشمرد و گفت: متأسفانه عده‌ای تنها در صورتی زیارت خود را مقبول می‌دانند که به هر روشی خود را به ضریح امام رسانده و آن ‌را ببوسند، این در حالی است زیارت با معرفت زیارتی است که انسان را از زشتی‌ها باز دارد و به خداوند نزدیک‌تر کند.
وی درباره فضایل زیارت امام رضا(ع) گفت: زیارت امام رضا(ع) برای زائرانی که از سر شوق و عشق به بارگاه ملکوتی و قدسی آن حضرت مشرف شده‎اند، فواید گوناگونی دارد. حرم نورانی این امام همام سرشار از معنویت است و جاذبه‎هایش آن چنان تأثیری بر جان زائر می‎گذارد که به مقدار ظرفیتش می‎تواند از آن چشمه جوشان معنویت بنوشد.
سخنران حرم مطهر رضوی کسب رضایت‎ خدای متعال را از برکات زیارت معرفی کرد و گفت: حضرات معصومین(ع) مظهر صفات الهی هستند و زائرانی که در مقام ارادت به معصومین(ع) در عتبات عالیات حضور پیدا می‌کنند، مورد رأفت و کرم ایشان قرار می‌‏گیرند.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha