برگزاری مسابقات قرآن لازم اما کافی نیست
کد خبر: 3730904
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

برگزاری مسابقات قرآن لازم اما کافی نیست

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان راه برون‌ رفت از مهجوریت قرآن را نفوذ این کلام الهی در تمام جامعه دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآن و تربیت حافظان قرآن لازم است اما کافی نیست زیرا آنچه مهم است عمل به قرآن است.

راه برون‌رفت از مهجوریت قرآن با نفوذ آن در جامعه/ وجود ۱۱۷ بقعه متبرکه در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز سه‌شنبه، ۲۶تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری ۵ همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در لرستان، اظهارکرد: در راستای تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه لرستان ۴ همایش شهرستانی و یک همایش استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان، هیئت امنا و فعالان بقاع متبرکه لرستان، خاطرنشان کرد: نگهداری اماکن امامزادگان و برگزاری مراسم فرهنگی هزینه دارد این در حالی است که بقاع متبرکه از نظر  درآمدی در سطح پائینی هستند.

طباطبایی با اشاره به اینکه اصلاحات ارضی ضربه بزرگی را به موقوفات کشور وارد کرد، تصریح کرد: در سال ۷۶ و بنا بر تصویب مجلس مقرر شد تمام موقوفات به حالت وقفی برگردند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان اولویت این اداره‌کل را در سال جاری ثبت و صدور سند رسمی موقوفات را اولویت اصلی اوقاف لرستان برشمرد و گفت: هدف اصلی ما ثبت و صدور سند برای صددرصد موقوفات لرستان است این در حالی است سند، شناسنامه موقوفه و رقبه است.

وی راه برون‌ رفت از مهجوریت قرآن را نفوذ این کلام الهی در تمام جامعه دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآن و تربیت حافظان قرآن لازم است اما کافی نیست زیرا آنچه مهم است عمل به قرآن است.

طباطبایی تصریح کرد: زمانی می‌توان گفت جامعه ما قرآنی است که در جیب هر جوان ایرانی یک قرآن جیبی باشد، اما باید دانست که مشکل ما قرآن خواندن نیست بلکه عدم عمل به قرآن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بندگی خداوند متعال را ثمره ازدواج جوانان مسلمان دانست و افزود: نیاز خانواده‌ها براساس دستورات قرآن کریم باشد.

وی با بیان این مطلب که ما هنوز از قرآن فاصله داریم به وجود ۱۱۷ بقعه متبرکه در لرستان اشاره کرد و گفت: نیت واقف را نمی‌توان تغییر داد تا جایی که شخص واقف هم نمی‌تواند نیت موقوفه را تغییر دهد اما در شرایطی که نیت واقف که در گذشته وجود داشته اما در حال حاضر وجود ندارد را می‌توان اقرب به نیت واقف تغییر داد.

 

انتهای پیام

captcha