مشارکت ۱۱۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی در اردو‌های جهادی و طرح هجرت ۳
کد خبر: 3730909
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
طی سال جاری صورت می گیرد؛

مشارکت ۱۱۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی در اردو‌های جهادی و طرح هجرت ۳

گروه اجتماعی - مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی گفت: امسال یک هزار و ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان در اردو‌های جهادی یک روزه، هفت روزه و ۱۰ روزه مشارکت می‌کنند و بیش از یکصد مدرسه استان تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

مشارکت 1100 دانش‌آموز استان مرکزی در اردوهای جهادی و طرح هجرت 3

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد‌تقی امینی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی صبح امروز 26 تیر‌ماه در نشست خبری اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 که در سالن جلسات ساختمان شهید چمران سپا روح‌الله برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه جهادی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: اهداف اصلی اردوهای جهادی و طرح هجرت به منزله رنگ‌آمیزی میز و نیمکت و انجام کارهای عمرانی و... نیست بلکه هدف اصلی تاثیرگزاری معرفتی، رفتاری و تربیتی از طریق اجرای برنامه‌های محتوایی در خلال انجام فعالیت‌های عمرانی دانش‌آموزان است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی گفت: با طرح اردوهای طرح هجرت بسیج دانش‌آموزی درصدد هستیم در تربیت دانش‌آموز طراز اول انقلاب اسلامی گام برداریم.
امینی افزود: رشد، تعالی خلاقیت، ابتکار، شکوفایی استعداد و تقویت خودباوری و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان از دیگر اهداف مورد‌نظر اردوهای جهادی و طرح هجرت به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت بسیج دانش‌آموزی زمینه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و تلاش را فراهم می‌کند. هنگامی که دانش‌آموزان در زیبا‌سازی و تعمیر میز و نیمکت مدارس خود مشارکت کنند به طور قطع این هویت‌دهی باعث می‌شود در حفظ و نگهداری تجهیزات مدارس نیز کوشا باشند.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی افزود: اجرای اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 با همکاری آموزش و پرورش در معرفی عرصه‌‌هایی که زمینه‌ حضور دانش‌آموزان را در مدارس فراهم می‌کند، صورت می‌پذیرد. بسیج طلاب با اعزام روحانی و بسیج سازندگی با تامین لوازم و امکانات اجرای طرح بسیج فرهنگیان با حضور استاد‌کار و فرهنگیان بسیجی را بر عهده دارند.
امینی گفت: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 برای دانش‌آموزان درقالب اردو‌های یک روزه، هفت روزه و 10 روزه برگزار می‌شود.
وی افزود: دانش‌آموزان در اردوهای یک‌روزه فعالیت‌‌های دیوار‌نویسی و دیوار‌نگاری و همچنین طرح حیاط پویا(طراحی و رنگ‌آمیزی اشکال ورزشی) با مشارکت تربیت بدنی آموزش و ورزش را انجام می‌دهند، آن‌ها در جمع‌آوری محصولات کشاورزی در روستاهای محروم و ایجاد فضای سبز در مدارس نیز مشارکت می‌کنند.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد: دانش‌آموزان در اردوهای هفت روزه در مناطق محروم به صورت شبانه‌روزی حضور پیدا می‌کنند و با اولویت مرمت و بهسازی مدارس فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و تربیتی انجام می‌دهند. در طول این مدت روحانیون نیز برنامه‌های معرفتی برگزار می‌کنند و از دانش‌آموزان برای فعالیت‌های کمک‌آموزشی بکار گرفته می‌شود، حضور در مراسم روستا، پروژه‌های آبرسانی، دامپروری و... از دیگر فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان است.
امینی گفت: دانش‌آموزان در اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 به مدت 9 روز مرمت، زیباسازی و تعمیر میز و نیمکت مدارس را انجام می‌دهند و روز آخر اردوی سیاحتی تفریحی برای آن‌ها برگزار می‌شود. اولویت بسیج دانش‌آموزی در عرصه زیباسازی مدارس، محرومیت‌زدایی است.
وی اظهار کرد: در عرصه دختران نیز دیوار‌نویسی، دیوار‌نگاری و دوخت لباس دانش‌آموزان دختر انجام می‌شود. در کارگاه‌های خیاطی پارچه و لوازم در اختیار بسیج دانش‌آموزی قرار داده می‌شود و لباس‌های دوخته شده به خانواده‌های محروم تحویل داده می‌شود.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی در ارتباط با دیوار‌نگاری مدارس گفت: امسال با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان، در مدارس پرجمعیت و دخترانه طرحی مرکب از تصاویر زیبا از نقش همسران و مادران دردوران دفاع مقدس به صورتی که بتوان این طرح را روایت‌گری کرد، تا پیش از آغاز سال تحصیلی اجرا خواهیم کرد.
امینی گفت: سال گذشته در اردو‌های جهادی و طرح هجرت 747 نفر دانش‌آموز در 118 مدرسه در انجام فعالیت‌های مختلف جهادی مشارکت داشتند، 45 نفر فرهنگی به عنوان استاد‌کار و 34 نفر طلبه به عنوان مبلغ همکاری نمودند. در این فعالیت‌ها 68 هزار و 160 متر کلاس درس رنگ‌آمیزی و همچنین 4 هزار و 366 متر دیوار‌نویسی در مدارس انجام شده است.
وی افزود: سال گذشته در زمینه دوخت لباس مدارس ،210 دست لباس توسط دانش‌آموزان بسیجی دختر در اردوی هجرت 10 روزه انجام شده است. 400 دست میز و نیمکت در سطح استان تعمیر و اقدامات دیگری مانند طراحی و بازسازی زمین فوتبال و فوتسال، تعمیر و تجهیز چند سرویس بهداشتی و... انجام شده است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی بیان کرد: اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 از دو روز گذشته در تمامی استان آغاز شده است و تا پیش از آغاز سال تحصیلی به اتمام می‌رسد. امسال یک هزار و 100 نفر از دانش‌آموزان در اردوهای جهادی یک روزه، هفت روزه و 10 روزه مشارکت می‌کنند و بیش از یکصد مدرسه استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام

captcha