سطح قرا و حافظان را با تشویق و برنامه‌ریزی ارتقا دهیم/ خودباوری؛ گام نخست پیشرفت
کد خبر: 3730912
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

سطح قرا و حافظان را با تشویق و برنامه‌ریزی ارتقا دهیم/ خودباوری؛ گام نخست پیشرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور صوت چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس با بیان اینكه این استان دارای حافظان و قاریان خوبی است، گفت: متولیان امور قرآنی می‌توانند با تشویق و برنامه‌ریزی سطح آنان را ارتقا دهند.

سطح قرا و حافظان را با تشویق و برنامه‌ریزی ارتقا دهیم/ خودباوری؛ گام نخست پیشرفت

حسن ربیعیان، قاری بین‌المللی و داور صوت چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان سطح متسابقان استان فارس در مسابقات امسال خوب بود، گفت: مخصوصاً رقابت‌ها در سطح قرائت تحقیق بسیار به هم نزدیك بود.

قاریان و حافظان فارس انگیزه كمی برای حرفه‌ای خواندن دارند
وی افزود: چیزی كه ما در مسابقات مشاهده می‌كنیم این است كه برخی از متسابقان بسیار با استعداد هستند اما انگیزه كمی برای حرفه‌ای خواندن دارند و این مسئله‌ای است كه باید آن را اصلاح كرد.
ربیعیان بر این نكته تأكید كرد كه استان فارس در بحث حفظ و قرائت دارای حافظان و قاریان و پتانسیل خوبی است كه متولیان امور قرآنی می‌توانند با تشویق و برنامه‌ریزی سطح آنان را ارتقا دهند.
این قاری بین‌المللی كشورمان در پاسخ به این سئوال كه بیشترین نقطه ضعف متسابقان استان فارس در مسابقاتی كه هر ساله در آن داوری می‌كند، چیست، گفت: مشكلی كه در بین قاریان و حافظان استان فارس در مسابقات مختلف مشاهده می‌كنم، مشكل نگاه، تمرین و كارگاه‌های حرفه‌ای است.

قاریان و حافظان ابتدا خود را باور كنند
وی با تأكید بر اینكه قرا و حافظان ما باید خود را در گام نخست باور كنند، گفت: ‌البته استان فارس اساتید خوبی هم دارد ولی بعضاً می‌توان برای ارتقای هرچه بهتر سطح قاریان و حافظان از اساتید پروازی هم استفاده كرد.
ربیعیان گفت: بحمد الهی استعدادهای خوبی در میان قاریان و حافظان وجود دارد و اگر مقداری انگیزه آنان بالا رود، مسلماً می‌توان بسیار بیشتر از این‌ها در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
انتهای پیام

captcha