بازخوانی زندگینامه سردار شهید «حسین شاه‌حسینی» فرمانده عملیاتی همدان
کد خبر: 3730913
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

بازخوانی زندگینامه سردار شهید «حسین شاه‌حسینی» فرمانده عملیاتی همدان

گروه فرهنگی - با آغاز اغتشاش و نا آرامی در کردستان که توسط گروهک‌های وابسته به دشمنان مردم ایران صورت گرفت، سردار شهید حسین شاه‌حسینی، فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان به آنجا رفت تا در مقابل آنها ایستادگی کند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مردم کردستان پاسداری نماید.

بازخوانی زندگینامه سردار شهید حسین شاه حسینی یکی از فرماندهان عملیاتی همدان

به گزارش ایکنا از همدان، شهید حسین شاه‌حسینی فرمانده عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان در اول خرداد 1327 همزمان با ولادت سالار شهيدان حسين بن علي (ع) در همدان به آمد. به‌دليل علاقه زیادی که به قرآن و عترت رسول الله (ص) داشت از کودکی گرايش شديدي به جلسات مذهبي و مراسمی که به یاد و نام ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شد داشت.
با سپری کردن دوران تحصیل تا مقطع دبيرستان و اخذ دیپلم از مدرسه امير کبير همدان به استخدام نيروي هوايي ارتش درآمد. آشنایی او با قرآن و اهل بیت پیامبر بزرگ اسلام از یک طرف و مشاهده فساد حاکم بر حکومت پهلوی و ظلم و ستمی که از سوی حکومت طاغوت به مردم می شد ازسوی دیگر باعث شد او درون ارتش مبادرت به تشکيل هسته‌هاي تبليغات اسلامي نماید. این کار با توجه به جو حاکم بر جامعه و ارتش آن زمان در دید مردم عادی برابر با خودکشی بود.
جلسات مخفيانه‌اي که تشکيل مي‌داد راهي بود براي آگاهي دادن به همکاران و مردم نسبت به مسائل و اتفاقاتی که در جریان بود و تبعات جبران ناپذیر کارهای خلاف شرع حکومت شاهنشاهی.
فعالیت‌های حسین در پایگاه هوایی همدان نتیجه داد و موجب ايجاد جو فکري و انقلابي بين کارکنان این پايگاه شد. فعالیت‌های حسین در این پایگاه تا آنجا پیش رفت که کارکنان آن بر علیه حکومت شاه خائن دست به اعتصاب غذا زدند.
با وجود شبکه اطلاعاتی خیلی قوی ساواک و ارتش که زیر نظر مستشاران آمریکایی و اسرائیلی اداره می شدند، عامل اصلي این اتفاق مهم و پخش اطلاعيه‌ها و اقدامات انقلابی در پایگاه هوایی همدان که کسي جز حسين نبود، شناسايي نشد. او در مبارزات انقلاب تلاش های زیادی کرد که در صورت آشکار شدن هر یک از کارهایش برای حکومت شاه، حکم اعدام برای او حتمی بود.
بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همزمان که در پايگاه سوم شکاري همدان مشغول خدمت بود، به فرماندهي عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان نیز منصوب شد.
او براي انجام هر مأموريت خطرناک پيش‌قدم می شد و بارها و بارها تا یک قدمی شهادت رفت اما تقدیر الهی بر زنده ماندنش بود.
با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌ها برای به شکست کشاندن او شروع شد. ترور، بمب گذاری، خرابکاری، ایجاد جنگ داخلی پنج استان کشور و... از کارهایی بود که دشمنان داخلی مردم ایران، مانند منافقین وگروهک های دیگر انجام می دادند.
با آغاز اغتشاش و نا آرامی در کردستان که توسط گروهک های وابسته به دشمنان مردم ایران صورت گرفت، او به آنجا رفت تا در مقابل آنها ایستادگی کند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مردم کردستان پاسداری نماید.
حسین در مدت حضورش در کردستان با طراحی و اجرای عملیات نظامی ضربات خرد کننده ای به عوامل بیگانه در این منطقه وارد کرد.
تقوا و شجاعت و صدها خصلت بزرگ ديگر از او فرماندهی بزرگ و جنگجویی شجاع ساخته بود. سر انجام در هفدهم اردیبهشت 1359 در منطقه سلمان‌آباد کردستان در حال انجام ماموریت و تعقیب ضد انقلاب بر اثر گلوله دشمن تکبير گويان به شهادت رسید.
حسین از شهادتش در این عملیات آگاهی داشت و وصیت نامه اش را لحظاتی قبل از عملیات نوشت.
انتهای پیام

 

captcha