بازگشت همه‌جانبه به سوی اسلام تنها راه نجات امروز جامعه ما است
کد خبر: 3730925
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

بازگشت همه‌جانبه به سوی اسلام تنها راه نجات امروز جامعه ما است

گروه فرهنگی - عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حجاب و عفاف و حریم خانواده آنگاه محترم است که در منظومه فرهنگ ما تعریف شود گفت: تنها راه نجات امروز جامعه ما، بازگشت همه جانبه به سوی اسلام با اولویت مسائل حاکمیتیَ است.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، اکبر کاوسی امید عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: تمدن زورگوی غرب هر روز همه جامعه ما را به فراموشی ارزش ها ، اهداف و فرهنگ بومی مان فرا می خواند تا پیوند ما را با هویت اصلی مان سست کرده تا ما را در دامان هفت رنگ مدنیت پناه دهند.
کاوسی امید اظهار کرد: شاید بتوان از جمله بزرگترین غلط انگاری های تمدن غرب را در تدوین مدنیت امروز، ارزش شمردن جهانی شدن به شمار آورد و این برابر است با نادیده انگاشتن ارزش ها و فرهنگ های بومی و البته یکپارچه شمردن اهداف و رفتارهای جوامع گوناگون که این خود ، بزرگترین سند عدم اعتقاد تمدن غرب است به بزرگترین شعار آن که همانا آزادی است.
کاوسی اظهار کرد: اما غلط انگاره بزرگتر از جانب خود ما صورت پذیرفت و آن پذیرش و تسلیم شدن در برابر تمدن غرب تحت لوای اسامی شیرینی چون توسعه تمدن بود و بدون آنکه بدانیم یا بخواهیم.
وی اضافه کرد: با این اساس سخن گفتن از حجاب و عفاف و حریم خانواده، شعاری بیش نیست چرا که در اصل با آنچه برای توسعه و پیشرفت به سوی مدنیت در نظر داریم به کلی در تعارض است مانند آنکه در لیوان زهر بریزیم جرعه جرعه بخوریم و بگوییم ما عاشق نوشدارو هستیم.
کاوسی با بیان اینکه تمدن زورگوی غرب هر روز همه ما را به فراموشی ارزش ها ، اهداف و فرهنگ بومی مان فرا می خواند تا پیوند ما را با هویت اصلی مان سست کرده و آنگاه ما را در دامان هفت رنگ مدنیت غرب پناه دهند ادامه داد: یا للعجب که این همه را با شعار آزادی به خورد ما می دهد و عجیب تر آنکه ما نیز آن را می پذیریم بدون آنکه لحظه ای در اصل آن اندیشه کنیم!
عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مبانی این تمدن افزود: امروزه قواعد زیستی جامعه ما متاسفانه ، آگاهانه یا ناآگاهانه براساس تمدن غرب تدوین می شود تا آنجا که با رنگ لعاب مدنیت و شهرنشینی همه ما را اعضایی بی تاثیر و کوچک در دهکده جهانی نموده است ، دهکده ای که در آن کدخدا جای خدا را گرفته و پیش پیش ارزش ها و اهداف دهکده را تعیین و ابلاغ نموده و برای تخطی از این ارزش ها و اهداف تاوان مرگ بار خروج از مدنیت و ورود در بدویت را معین نموده است.
کاوسی امید یادآور شد: اگر نمی خواهیم اصول شهرنشینی بومی خود را براساس اهداف ، ارزش ها و فرهنگ خود تعریف و اجرا کنیم بهتر است بیش از این شعارهای فرهنگی بومی خود را فریاد نزنیم چرا که این آب در هاون کوبیدن است و البته اگر می خواهیم شعارهای فرهنگ خود را جامه عمل بپوشانیم باید که برای آغاز همه اصول و ارزش های شهرنشینی و مدنیت را براساس آنچه خود داریم بنا کنیم نمی شود سفره رنگین معاویه بچشیم و انتظار ناله شبانه امیرالمومنین (ع) داشته باشیم؟!
کاوسی امید با اشاره به اینکه حجاب و عفاف و حریم خانواده آنگاه محترم است که در منظوه فرهنگ ما تعریف شود افزود: در غیر این صورت در فرهنگ اومانیستی منحط غرب نه حجاب محترم است و نه عفاف و نه اصولاً خانواده، تنها راه نجات امروز جامعه ما ، بازگشت همه جانبه به سوی اسلام با اولویت مسائل حاکمیتیَ است.
انتهای پیام

captcha