خوسف؛ میزبان جشن عناب
کد خبر: 3730955
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

خوسف؛ میزبان جشن عناب

گروه اجتماعی- فرماندار خوسف از برگزاری جشن عناب در شهریور جاری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: این رویداد به منظور معرفی موثر این محصول استراتژیک در قالب جشن برداشت عناب برگزار خواهد شد.

خوسف؛ میزبان جشن عناب

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمد شفیعی، امروز 26 تیر جاری، در نشست هماهنگی همایش ملی عناب اظهارکرد: با توجه به جایگاه کشت عناب در استان، باید از فرصت برگزاری همایش ملی عناب که توسط جهاد دانشگاهی در اسفند برگزار خواهد شد برای معرفی عناب به سایر نقاط کشور استفاده کنیم و برای تولید و فرآوری عناب با استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها بهره کافی را ببریم.

وی افزود: در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها تسهیلاتی از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری دریافت خواهیم کرد.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در بحث بهره­گیری از مزیت­های منطقه، جهاددانشگاهی اقدامات خوبی داشته است و برگزاری همایش ملی عناب نیز در همین راستا اقدام موثری از جانب جهاد دانشگاهی است که ابعاد علمی و اقتصادی قابل توجهی را در بردارد.

وی گفت: در راستای توسعه کارآفرینی با استفاده از اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها با توجه به ظرفیت‌های موجود اولین جشن شکرگزاری در راستای افزایش انگیزه کشاورزان و ترغیب آنان به تداوم این فعالیت فاخر در خوسف برگزار خواهیم کرد.

خوسف؛ میزبان جشن عناب
برندسازی از اهداف برگزاری همایش ملی عناب

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: بحث برندسازی و بازاریابی موثر عناب در برگزاری همایش ملی عناب به طور موثر دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر ابعاد اقتصادی عناب، اظهار کرد: اولویت جهاددانشگاهی تمرکز بر موضوع عناب، زرشک و زعفران است که تشکیل گروه پژوهشی در این حوزه از اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

محمودی تصریح کرد: بعد تجاری و بازاریابی محصولات کشاوررزی استراتژیک منطقه در قالب راه­اندازی مرکز خدمات تخصصی در مجموعه فعالیت­های جهاد دانشگاهی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هدف جهاددانشگاهی تبدیل علم به ثروت و انجام پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز بازار است، تصریح کرد: برگزاری همایش ملی عناب نیز با همین رویکرد در دست برنامه ­ریزی است.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: لازم است تا علاوه بر شاخصه‌های علمی همایش، یک رویداد بازاریابی و برند سازی نیز اتفاق افتد تا بتوانیم در راستای اعتلای اقتصادی این خطه نیز حرکت کنیم.
محمودی خاطرنشان کرد: روند بهره وری اقتصادی از گیاهان دارویی در جهان روبه رشد است و با توجه به پتانسیل این محصول امیدواریم بتوانیم در بازار جهانی حضوری سودآور و اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha