تنها کشوری که قانون اساسی‌اش براساس قرآن تنظیم شده، ایران است/ امید و پایداری؛ رمز پیروزی در مسیر انقلاب
کد خبر: 3730992
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
رئیس سازمان بسیج مستضعفان:

تنها کشوری که قانون اساسی‌اش براساس قرآن تنظیم شده، ایران است/ امید و پایداری؛ رمز پیروزی در مسیر انقلاب

گروه معارف- رئیس سازمان بسیج مستضعفان، با اظهار این مطلب که قبل از انقلاب، محفل قرآنی به صورت معدود و در برخی منازل و مساجد برگزار می‌شد و عمومیت نداشت، ادامه داد: به یمن انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌ها دارالقرآن داریم و تنها کشوری که قانون اساسی‌اش براساس مبانی قرآنی تنظیم شده کشور ماست. علاوه بر اینکه تأسیس دانشگاه‌های علوم قرآنی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح گسترده از دیگر دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآنی به شمار می‌رود.

تنها کشوری که قانون اساسی‌اش براساس قرآن تنظیم شده، ایران است/امید و پایداری؛ رمز پیروزی در مسیر انقلاب

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلام‌حسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفان، ظهر امروز، 26 تیرماه در همایش «تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه» که در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت در مشهد برگزار شد، رئیس سازمان بسیج مستضعفان، با اظهار این مطلب که قبل از انقلاب، محفل قرآنی به صورت معدود و در برخی منازل و مساجد برگزار می‌شد و عمومیت نداشت، ادامه داد: به یمن انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌ها دارالقرآن داریم و تنها کشوری که قانون اساسی‌اش براساس مبانی قرآنی تنظیم شده کشور ماست. علاوه بر اینکه تأسیس دانشگاه‌های علوم قرآنی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح گسترده از دیگر دستاوردهای انقلاب در حوزه قرآنی به شمار می‌رود.
غیب پرور در ادامه به ارائه آماری از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پزشکی، ادامه داد: از قبل انقلاب، 30 درصد پزشکان ما از کشورهایی مانند فیلیپین، بنگلادش، هند و ... اما امروز به 53 کشور پزشک اعزام می‌کنیم؛ در موضوع واکسیناسیون، 97 درصد جمعیت ایران تحت پوشش هستند که قبل از انقلاب به 20 درصد هم نمی‌رسیدند؛ در سال 57، هفت دانشکده پزشکی داشتیم که 700 دانشجو در آن تحصیل می‌کردند اما امروز 180 هزار دانشجو و 11 هزار عضو هیئت علمی در 47 دانشگاه پزشکی مشغول تحصیل و تدریس هستند. علاوه بر اینکه کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در پیوند مغز و استخوان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: پیش از انقلاب، 40 درصد از کودکان واجد شرایط به مدرسه نمی‌رفتند. ظرفیت دانشگاهی ما پس از انقلاب، 32 برابر شده و امروز پنج میلیون دانشجو داریم؛ این‌ آمار توسط مراکز بین‌المللی ارائه شده است.
غیب پرور با بیان اینکه تعداد کتاب‌هایی که پس از انقلاب چاپ می‌شود رشد 71 برابری نسبت به پیش از انقلاب داشته است، اضافه کرد: پیش از انقلاب چیزی با عنوان نمایشگاه کتاب معنایی نداشت.
عملیات روانی؛ مهم‌ترین تهدید بر علیه انقلاب
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه عملیات روانی بر علیه ایران اسلامی، مهم‌ترین تهدید بر علیه انقلاب است، افزود: دشمن می‌خواهد مردم شیرینی انقلاب را احساس نکنند؛ بنابراین این وظیفه نخبگان و در خط اول، علمای دینی است که دستاوردهای انقلاب را با مردم در میان بگذارند؛ وقتی می‌خواهیم انقلابی عمل کنیم، یکی از مواردش این است که حقانیت نظام از زبان اهلش به مردم گفته شود؛ بنابراین روحانیان در این خصوص وظیفه دارند.
وی انقلاب اسلامی را یکی از نعمتهای بزرگ خداوند دانست و افزود: بعد از وجود امام عصر(عج) نعمتی بزرگتر از انقلاب اسلامی وجود ندارد. انقلاب اسلامی هدیه‌ای از طرف خدای متعال است که بعد از گذشت سال‌ها از غیبت امام معصوم به دست حکیم فرزانه، مرجع تمام عیار و عارفی واصل و پیوسته آن را رقم زد.
وی با بیان اینکه علما در طول تاریخ برای اینکه مردم تحت حاکمیت دین خدا تنفس کنند، تلاش‌های زیادی کردند اما موفق نشدند، افزود: علمایی مانند شیخ فضل‌الله نوری دار زده شدند، علمایی تبعید شدند و زندگی‌شان وقف مبارزه شد اما خداوند تقدیر کرد حکومت در دوره ما شکل بگیرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اظهار این مطلب که بعد از انقلاب کبیر فرانسه، تفکری لیبرالیستی که داعیه حکومت داشت، مسلط شد، ادامه داد: این تفکر به کشورهای اسلامی نیز سرایت کرد و کشورهای اسلامی نوع اداره جامعه‌شان را از لیبرالیسم گرفتند اما امام خمینی(ره) این بساط را بر هم زد.
وی با بیان اینکه برهم زدن دستگاهی که قرن‌ها پیش شکل گرفته بود، باعث شد امام و انقلاب دشمنان زیادی پیدا کنند، اضافه کرد: منافقان بخشی از دشمنان بودند که نه تنها به سراغ علما رفتند بلکه در بین عموم مردم نیز فعالیت کردند. ما جنایات آن‌ها را در شهادت شهید صدوقی، شهید قاضی طباطبایی، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و مردم کوچه و خیابان دیدیم؛ منافقان پیاده نظام دشمن هستند که مدتی اخیر هم با پول آمریکا، عربستان، اسرائیل و ... عده‌ای را برای مقابله با نظام اسلامی جمع کردند که 70 درصدشان ایرانی نبودند و 30 درصدشان دارودسته خودشان بودند و در آن جلسه به سخنرانان پول‌های کلانی پرداخت کردند.
وی با اشاره به جنگ تحمیلی برای دشمنی با ایران و دفاع از کشور با دست خالی در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: دوران جنگ واقعاً دوران غربت اسلام بود؛ فیلم‌های دفاع مقدس روزهای خوب جبهه را نشان می‌دهند. در آن زمان امکاناتی نداشتیم اما مردم به یمن اسلام ایستادند.
شهدای ما شاگردان سیدالشهدا(ع) هستند
وی با اظهار این مطلب که انقلاب اسلامی با همه عظمتش الگوی کوچک شده عاشورای محرم 61 است، ادامه داد: هر یک از شهدای ما استاد بزرگی هستند که استادی را از محضر سیدالشهدا(ع) آموخته‌اند و ما این را به چشم دیدیم که شهدای ما چه کردند؛ ما نیز در همان مسیر قرار داریم و در مقابل مواضع دشمن کوتاه نمی‌آییم.
غیب پرور با اشاره به جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی و ... به عنوان برخی دیگر از دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی، اضافه کرد: از روزی که انقلاب شکل گرفت دشمن تمام قد در مقابلش ایستاد و یک لحظه هم کوتاه نیامد و با وجود تمام دشمنی‌ها و سختی‌هایی که ملت متحمل شده است، انقلاب واقعاً نه تنها درجا نزده بلکه پیشرفت هم کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اعلام حمایت ترامپ از اعتراض‌ها در ایران، اضافه کرد: این حرف‌ها قبلا هم بوده اما امروز یک امپراطوری خبری تبلیغی برعلیه نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است.
غیب پرور با تأکید به امید دادن به مردم، بیان کرد: هر فتح و پیروزی از دل خطرات به دست می‌آید؛ ما در هر میدان خطری که وارد شدیم و استقامت کردیم، پیروز شدیم؛ استقامت شاکله پیروزی است و آمریکایی‌ها می‌خواهند آن را از ما بگیرند در حالی که ما باید بر آن اصرار و تأکید کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به آیه 139 سوره آل عمران، « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ، و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد»، تأکید کرد: افق انقلاب اسلامی افقی کاملا امیدبخش، نورانی و شفاف است؛ این وعده خداست و براساس این آیه، اگر ما به دین، راه و انقلاب‌مان ایمان داشته باشیم، برتر خواهیم بود.
انتهای پیام

 

captcha