اجرای طرح‌های «آسمان» و «آفتاب» در دلفان
کد خبر: 3730999
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
آشتاب تاکیدکرد:

اجرای طرح‌های «آسمان» و «آفتاب» در دلفان

گروه اجتماعی - مدیرکل تعاون لرستان با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر، کارورزی، مشاغل خانگی و ... در دلفان، گفت: دو طرح «آسمان» و «آفتاب» از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم اجرا می‌شود که می‌طلبد شهرستان دلفان نیز در این رابطه مورد توجه قرار گیرد.

لزوم اجرای طرح‌های «آسمان» و «آفتاب» در شهرستان دلفان

به گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سه‌شنبه، 26 تیرماه، در ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با موضوع قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: توجه به موضوعات سرمایه گذاری با هدف ایجاد اشتغال و درآمد در شهرستان دلفان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر، کارورزی، مشاغل خانگی و ... در شهرستان دلفان، ادامه داد: در این راستا دو طرح «آسمان» و «آفتاب» از سوی بنیاد برکت در مناطق محروم اجرا می‌شود که می طلبد شهرستان دلفان نیز در این رابطه مورد توجه قرار گیرد.
آشتاب با بیان این‌که در طرح «آسمان» به بحث توانمندسازی نیروی کار در مناطق محروم توجه ویژه شده، گفت: در این راستا اجرای طرح مشاغل خود اشتغالی و مشاغل کوچک مورد توجه قرار گرفته، که در شهرستان دلفان ظرفیت خوبی برای اجرای این طرح ها وجود دارد، و انتظار می‌رود در این راستا بنیاد برکت سهمی را برای این شهرستان در نظر بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که در سال گذشته قول اجرای این طرح با هزار و ۱۰۰ نفر در استان لرستان داده شد و ما نیز اطلاعات شهرستان را در این رابطه جمع‌آوری کردیم و برای بنیاد برکت ارسال کردیم، عنوان کرد: با این وجود متأسفانه تاکنون این امر اجرایی و عملیاتی نشده است.
وی با تأکید بر فعال کردن ناحیه صنعتی شهرستان دلفان که دارای واحدهای نیمه فعال و راکد است، اظهار کرد: همچنین جا دارد ایجاد شهرک گلخانه‌ای و گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان دلفان وجود دارد در دستور کار قرار بگیرد، چراکه در حال حاضر هفت هزار نفر متقاضی جویای کار در دلفان وجود دارد که باید توجه به ایده‌های فارغ التحصیلان این شهرستان شود.
آشتاب با تاکید بر توجه به طرح‌های دانش‌بنیان و نوآور در این شهرستان، ادامه داد: همچنین جا دارد ایجاد صنایع بسته‌بندی و شبکه‌سازی در حوزه صنایع دستی، حبوبات، محصولات باغی در قالب کارگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha