دختران موفق کردستانی دغدغه‌های خود را عنوان کردند
کد خبر: 3731029
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

دختران موفق کردستانی دغدغه‌های خود را عنوان کردند

گروه اجتماعی- در نشست دختران موفق با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان که به مناسبت روز دختر امروز، 26 تیرماه در سالن جلسات مجتمع نور استان برگزار شد، دختران حاضر در این دیدار دغدغه‌های خود در جامعه را بیان کردند.

دختران موفق کردستانی دغدغه‌های خود را عنوان کردند

به گزارش ایکنا از کردستان، در نشست دختران موفق با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان که به مناسبت روز دختر امروز، 26 تیرماه در سالن جلسات مجتمع نور استان برگزار شد، دختران حاضر در این دیدار دغدغه‌های خود در جامعه را بیان کردند.
لیلا زندی، یکی از فعالان فرهنگی استان در این دیدار با تأکید بر متعالی شدن زنان و دختران جامعه گفت: برای متعالی شدن باید سبک زندگی زنان متعالی و اسلامی شود که این امر مستلزم توجه به مطالبات آنان در جامعه است.
وی با اشاره به مطالبات یک دختر در جامعه کنونی افزود: تبیین چارچوب‌های زندگی، لزوم اصلاح ساختار و نظام آموزشی، عدم یکسان‌سازی تعلیم و تربیت دختر و پسر در نظام آموزشی، رفع تعارض بین آموزه‌های دینی و آموزش، لزوم اصلاح ساختار رسانه‌ای، تعیین استانداردهای قرآنی، لزوم توجه تعمیقی مسئولان نسبت به آسیب‌های امروز برای زنان و دختران از مطالبات اصلی بانوان جامعه ماست.
شیلان آویهنگی، نویسنده و پژوهشگر کردستانی نیز ایجاد اشتغال برای بانوان را لازمه حفظ جایگاه بانوان دانست و گفت: ایجاد اشتغال هم موجب اجتماعی شدن بانوان شده و هم آن ها را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.
وی با اعلام اینکه بانوان می توانند مولد و مؤثر در تمام زمینه‌ها باشند، بیان کرد: بسیاری از زنان جامعه ما به واسطه مشکلات مالی دست به خطا زده و در دامن آسیب‌های اجتماعی گرفتار شده‌اند که این امر نیازمند توجه بیشتر به این قشر حساس جامعه است.
روناک مبارکی یکی از روانشناسان استان نیز در ادامه این جلسه برحفظ جایگاه بانوان در جامعه تأکید کرد و گفت: نبود آموزش و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی یکی از مشکلات اصلی بانوان و دختران جامعه ماست که باید در سرلوحه تمام امور دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: ارتقای مهارت‌های زندگی در جامعه می تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و جایگاه بانوان را در جامعه ارتقا می‌دهد.
مبارکی افزود: دختران جامعه ما با مشکلات زیادی از جمله نبود یک پارک تفریحی مناسب، سالن‌های ورزشی مناسب و ... موجب پایین آمدن اعتماد به نفس بانوان شده و همین امر آنان را به مشکلات بسیاری روبه رو کرده است.
یکی دیگر از روانشناسان حاضر در این جلسه با تأکید بر اینکه اسلام دین رأفت و مهربانی است، گفت: اسلام در دید جامعه ما یک دید تیره و خشک نشان داده شده است در حالیکه جایگاهی که اسلام به بانوان داده با هیچ دینی و آیینی قابل مقایسه نیست.
وی افزود: ما باید دیدگاه اسلام نسبت به بانوان را برای زنان و دختران جامعه بیشتر تبیین کنیم و اجازه ندهیم که هر کسی برداشت های نادرست خود از اسلام در جامعه ترویج کند.
در ادامه جلسه سایر اعضا نیز دیدگاه‌های خود را در مورد ارتقای جایگاه دختران و بانوان در جامعه بیان کردند و در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام

captcha