لباس یک انسان مسلمان باید دیگران را به یاد خدا بیاندازد
کد خبر: 3731044
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
مسئول نهاد رهبری دانشگاه جامع گیلان:

لباس یک انسان مسلمان باید دیگران را به یاد خدا بیاندازد

گروه اجتماعی- حجت الاسلام اسماعیلی، با بیان اینکه لباس و پوشش یک انسان مسلمان باید دیگران را به یاد خدا بیاندازد، گفت: برخی از لباس ها در تعارض با خدا و جبهه حق است.

لباس یک انسان مسلمان باید دیگران را به یاد خدا بیاندازد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رنجبر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان امروز، 26 تیر در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی – اسلامی دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: مد و لباس ایرانی – اسلامی دغدغه جامعه ماست.

وی افزود: همه انسان هایی که می خواهند یک زندگی سالم و با شخصیت در جامعه داشته باشند، باید به مکتب حقه اسلام تاسی بجویند، زیرا احکام و معارف اسلامی با ساختار وجودی انسان هماهنگ و ناظر بر مسائل فطری است.

این کارشناس دینی، با اشاره به اصول دین مبین اسلام در حوزه پوشش و لباس، خاطرنشان کرد: اسلام درخصوص پوشش، نوع پوشش، جنس پوشش و حتی چگونه پوشیدن اصول دارد و آیات و روایت اسلامی به شاخص های مد و مدگرایی می پردازد.

حجت الاسلام رنجبر، با بیان اینکه لباس و پوشش یک انسان مسلمان باید دیگران را به یاد خدا بیاندازد، گفت: برخی از لباس ها در تعارض با خدا و جبهه حق است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه جامع گیلان، از طراحان مد و لباس ایرانی – اسلامی خواست در طراحی های خود ابتدا خداوند را در نظر بگیرند و تصریح کرد: اگر انسان از مد و لباس ایرانی – اسلامی استفاده کند، خود به خود ذهنش به سمت خدا معطوف می شود.

وی برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی را آغاز یک حرکت دانست و یادآور شد: این حرکت باید ادامه پیدا کند تا موجب شکل گیری یک نهضت در جامعه ما در راستای مد و لباس شود.

اسلام توصیه بسیار موکد بر زیبایی ظاهری و باطنی دارد

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز، با بیان اینکه نباید برای معرفی اسلام به دیگران به نکات بازدارنده اشاره کنیم، گفت: اسلام دین اعتدال است و توجه آن به زیبایی ها می تواند برای همه جاذبه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یک تلاوت زیبای قرآن می تواند قلوب را متحول سازد، اظهار کرد: اسلام توصیه بسیار موکد بر زیبایی ظاهری و باطنی دارد؛ به گونه ای که هم مورد پسند خدا باشد و هم خلق الله دوست داشته باشد.

این مسئول فرهنگی، مد و لباس ایرانی – اسلامی را نیاز فعلی جامعه دانست و تاکید کرد: باید چنین جشنواره هایی در شهر ما برگزار شود، زیرا جامعه به دنبال الگوست و ذهن زیبای هنرمندان دانشگاهی می تواند الگوهای مناسب را به جامعه به ویژه جوانان ارائه کند.

ضرورت تکمیل حلقه دانش، مهارت و بازار کار

علی معصومیان، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز در این مراسم، با بیان اینکه در دنیا دو نظام آموزشی دانشی و مهارتی داریم، عنوان کرد: امروزه مدرک گرایی رایج شده است، اما کسانی که علاقمند به حرفه و مهارت هستند، دانشگاه جامع را انتخاب می کنند.

وی مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان با رویکرد کارآفرینی را جزو ماموریت های دانشگاه جامع علمی – کاربردی دانست و افزود: فارغ التحصیل ما باید استخدام کننده باشد؛ نه استخدام شونده، زیرا کار ما آموزش افراد نیست، بلکه افراد را تربیت و آماده ورود به بازار کار می کنیم.

این مقام مسئول، برگزاری جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی – اسلامی را یکی از مظاهر مهارت آموزی و کارآفرینی دانست و گفت: ما با برگزاری این جشنواره اعلام می کنیم که در صدد ایجاد اشتغال برای خود و دیگران هستیم. در واقع هنر ما تربیت کسانی است که دیگران را شاغل می کنند.

معصومیان، با بیان اینکه برگزاری جشنواره های دانشجویی و استارت آپ ها کمک بسیار زیادی به استعدادیابی می کند، یادآور شد: نظام استخدامی کشور بجای مدرک گرایی، باید مهارت محور شود. در این راستا، دانشگاه جامع علمی – کاربردی به تکمیل حلقه دانش، مهارت و بازار کار کمک می کند.

انتهای پیام

captcha