آغاز به کار چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه‌تاو
کد خبر: 3731052
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

آغاز به کار چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی هه‌تاو

گروه فرهنگی- چهارمین جشنواره مولودی‌خوانی هه تاو از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) امروز، ۲۶ تیرماه با حضور گروه‌های مولودی‌خوانی از سراسر کشور و اقلیم کردستان عراق در مجتمع فجر سنندج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، نماینده بنیاد امام رضا (ع) در استان کردستان امروز، ۲۶ تیرماه در آیین افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی‌خوانی هه‌تاو از از سری برنامه‌های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در دو بخش گروه مولودی‌خوانی و مولودی خوان همزمان با دهه کرامت در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر گروه‌ها مولودی‌خوانی و مولودی‌خوانان سراسر کشور از این جشنواره افزود: بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 14 گروه مولودی خوانی و 16 مولودی خوان برای بخش رقابتی جشنواره معرفی شدند.
نماینده بنیاد امام رضا(ع) در استان کردستان بیان کرد: یک گروه مولودی خوانی و چهار مولودی خوان از اقلیم کردستان عراق نیز در جشنواره حضور دارند.
وی با بیان اینکه شعار این دوره از جشنواره «امام رضا اسوه اخلاق و گفتگو» انتخاب شده است، عنوان کرد: رقابت در جشنواره امام رضا (ع) عاشقی در راه رسول الله (ص) و اهل بیت بالاخص آفتاب هشتم ولایت است.
احمدی هدف از برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو را تولید آثار کیفی دینی جهت احیای فرهنگ ناب محمدی اعلام کرد و افزود: رقابت در این جشنواره مبتنی بر رفاقت، تبیین اخلاق حسنه حاکم در تکایا و خانقاه و بقاع متبرک است.
وی یادآور شد: اجرای گروه‌ها و مولودی خوانان در این دوره از جشنواره به صورت رقابتی در مجتمع فجر و جنبی در خانه کرد سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha