ایران برای حضور در سوریه از هیچ کشوری کسب تکلیف نمی‌کند/ معامله بزرگ قرن عملی نمی‌شود
کد خبر: 3731090
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶
غیب‌پرور در گفت‌وگو با ایکنا:

ایران برای حضور در سوریه از هیچ کشوری کسب تکلیف نمی‌کند/ معامله بزرگ قرن عملی نمی‌شود

گروه سیاسی ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا زمانی‌که دولت سوریه بخواهد ایران در این کشور خواهد ماند و هیچ کدام از کشورها نمی‌توانند با هم مذاکره‌ای درباره این مسئله داشته باشند و یا برای ما زمان تعیین کنند و از هیچ کشوری هم کسب تکلیف نمی‌کنیم.

سردار غیب پرورسردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با دیدار اخیر ترامپ و پوتین در هلسینکی فنلاند و درخواست رئیس جمهور آمریکا از پوتین برای خروج جمهوری اسلامی ایران از سوریه گفت: آن‌چه که جمهوری اسلامی در منطقه انجام می‌دهد بر اساس یک اصول بنیادین است و منطق ما تقویت جبهه مقاومت و رویارویی با رژیم اشغال‌گر قدس است که جزو آرمان‌هایمان بوده و خواهد ماند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند به ما تحمیل کند که از این آرمان‌هایمان دست برداریم. بارها گفته‌ایم که آرمان غایی ما از بین رفتن رژیم صهیونیستی است و به فضل خدای بزرگ حتماً این امر محقق خواهد شد و تا زمانی‌که دولت سوریه بخواهد در این کشور خواهیم ماند و هیچ کدام از کشورها نمی‌توانند با هم مذاکره‌ای در خصوص خروج ایران از سوریه داشته باشند و یا برای ما زمان تعیین کنند و از هیچ کشوری هم کسب تکلیف نمی‌کنیم.   

وی در ادامه قدرت حزب‌الله لبنان را کابوس دشمنان مقاومت دانست و تصریح کرد: جنگ‌های لبنان در برابر رژیم اشغال‌گر قدس به یک الگو برای جبهه مقاومت تبدیل شده است. امروز شما زایش این ایستادگی را نه تنها در جنوب لبنان بلکه در یمن قهرمان هم می‌بینید؛ ما واقعاً به برادران عزیزمان در حزب‌الله لبنان و به‌ویژه سید عزیزمان، سید حسن نصرالله افتخار می‌کنیم که خداوند وجود ایشان را برای امت اسلام سلامت نگاه دارد و همچنین مباهات می‌کنیم به مقاومت تمامی مسلمانان در تمام جبهه‌ها، مخصوصاً مردم یمن که اثبات کردند، دشمن با زور نمی‌تواند بر امت مسلمان سیطره پیدا کند.

غیب‌پرور در تأکید این مطلب که پروژه معامله بزرگ قرن عملی نخواهد شد، گفت: هر آن‌چه مسلم است هر اقدامی که آمریکایی‌ها و رژیم اشغال‌گر قدس انجام دهند، در مقابل‌شان یک جبهه امید و بانشاط برای امت اسلام هست. آیه قرآن کریم به ما می‌گوید: « وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ»، یعنی ای مسلمانان شما سست نشوید و شما غمگین هم نباشید زیرا شما برترید و دست دشمن به شما نمی‌رسد و البته این یک شرطی دارد و این است که ایمان به هدف داشته باشیم و اگر مومن باشیم، نصرت خدا هم حتماً نازل خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج در پایان افزود: ما این‌را ثابت کرده‌ایم و یاد گرفته‌ایم که پیروزی از دل خطر حاصل می‌شود و همچنین تجربه به ما ثابت کرده در هر میدانی که مقاومت کرده‌ایم، نصرت و فتح و ظفر ازآن ما بوده است. لذا این کنش و واکنش‌هایی که در منطقه شاهد هستیم، چیز جدیدی نیست و چهل سال است که وجود دارند و فقط یک مقداری غلظتش بیشتر شده است. همچنین قطعاً ملت مسلمان ایران اسلامی این کنش و واکنش‌ها را درک می‌کنند و هم انقلابشان را دوست دارند، هم پای رهبری انقلاب ایستاده‌اند و همچنین هیچ‌گاه این ملت شهدا را از یاد نخواهد برد، زیرا خون شهدا هزینه حفظ این انقلاب است و به طور قطع با مقاومت ملت ایران، آمریکا در برابر جمهوری اسلامی شکست خواهد خورد.

 گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام/

captcha