بهنگام‌سازی دانش و توانایی نیروی انسانی با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی
کد خبر: 3731095
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

بهنگام‌سازی دانش و توانایی نیروی انسانی با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی

گروه اجتماعی - فرماندهی انتظامی استان مرکزی بر بهنگام‌سازی دانش و توانایی نیروی انسانی با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی تاکید و اظهار کرد: شالوده افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها مستلزم تاکید بر نیروی انسانی از نظر کیفی و پیشگیری از فقدان دانش یا مهارت‌های نوین در انجام ماموریت‌هاست که در نیروی انتظامی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

شالوده افزايش بهره‌وری، تاكيد بر روزآمدی نيروی انسانی در مولفه‌های ماموريتی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، امام راحل(ره) و با تبریک سالروز تولد بانو فاطمه معصومه(س) و روز دختر با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی آموزشی در انجام ماموریت‌ها در ناجا بیان داشت: رسيدن به اهداف سازمان، بستگي به توانايي كاركنان در انجام وظايف محوله و انطباق با محيط متغير دارد و اجراي آموزش و بهسازي نيروي انساني سبب مي‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغييرات سازماني و محيطي، به طور مؤثر فعاليت‌شان را ادامه داده و بر كارايي خود بيفزايند.
وی آموزش را كوشش مداوم و برنامه‌ريزي شده به وسيله مديريت براي بهبود سطوح شايستگي كاركنان و عملكرد سازماني دانست و گفت: باتوجه به ضرورت اتخاذ رویکرد و همتی انقلابی در بحث آموزش، قرارگاه آموزش در نیروی انتظامی فعالیت خود را با راهبردی تحول‌ساز در این حوزه آغاز کرد. چرا که آموزش همواره به عنوان وسيله‌اي مطمئن در جهت بهبود كيفيت عملكرد و حل مشكلات مديريت مدنظر بوده و فقدان آن نيز يكي از مسائل اساسي و حاد هر سازمان را تشكيل مي‌دهد.
سردار عزیزی آموزش را يک وظيفه اساسي در سازمان‌ها و يك فرآيند مداوم و هميشگي برشمرد گفت: آموزش در نیروی انتظامی موقت و تمام‌شدني نيست و کاركنان در هر سطحي، محتاج آموزش و يادگيري و كسب دانش و مهارت‌هاي جديد هستند و بايد همواره براي بهتر انجام دادن كار خود از هر نوع كه باشد، روش‌ها و اطلاعات جديدي كسب کنند.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی بر بهنگام‌سازی دانش و توانایی نیروی انسانی با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: شالوده افزايش بهره‌وري در سازمان‌ها مستلزم تاكيد بر نيروي انساني از نظر كيفي و پیشگیری از فقدان دانش یا مهارت‌های نوین در انجام ماموریت‌هاست که در نیروی انتظامی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.
وی ادامه داد: اگرچه تمامي عوامل ايجاد‌كننده نابهنگامي در حرفه را مي‌توان از طريق آموزش برطرف ساخت، اما بدون شک آموزش و تمرین‌های میدانی مستمر از شاخصه‌هایی است که بایستی با جدیت در مدیریت مطلوب ماموریت بدان توجه داشت.
سردار عزیزی در ادامه بر شناخت و انطباق انجام ماموریت‌ها با شرایط، اوضاع و احوال اجتماعی تاکید و بیان داشت: یکی از ارکان موفقيت راهبردهای حوزه نظم و امنیت اجتماعی در گرو شناخت شرایط و انطباق بهينه انجام ماموریت‌ها متناسب با آن است و درك عميق شرایط براي تمامي كاركنان به ویژه مديران و تصميم‌گيرندگان از اهميت فوق‌العاد ه‌اي برخوردار است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان به برخی از ماموریت‌های پیش‌رو اشاره داشت و بر برنامه‌ریزی هدفمند و انجام سناریوهای میدانی در رفع معایب و تقویت نقاط قوت تاکید کرد.
انتهای پیام

captcha