زائران حج حساسیت زمان و مکان را درک کنند/ زینت اهل بیت(ع) باشید
کد خبر: 3731109
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
قاضی عسکر تأکید کرد:

زائران حج حساسیت زمان و مکان را درک کنند/ زینت اهل بیت(ع) باشید

گروه جامعه ــ سرپرست حجاج ایرانی در مراسم بدرقه زائران حج سال جاری از آنها خواست شرایط حساس زمان و مکان را درک کنند و بنا به توصیه امام صادق(ع) زینت اهل بیت(ع) باشید.

 زائران حج حساسیت زمان و مکان را درک کنند/ زینت اهل بیت(ع) باشیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم رسمی بدرقه اولین گروه از زائران کشورمان به مدینه منوره عنوان کرد: امروز عطر معنویت حج در فضای کشورمان کاملا ملموس و محسوس است و با اولین پرواز حجاج بار دیگر موجی از معنویت حج را در سطح کشور مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکسال است که مجموعه عظیمی در کشور در حال فعالیت‌اند تا بستر را برای حج فراهم کنند گفت: زائران عزیز! شرایط امروز جهان اسلام شرایط حساس و خطرناکی است و ما باید مواظبت کنیم و حساسیت زمان و مکان را درک کنیم و چون از یک کشور انقلابی عازم هستیم به توصیه امام صادق(ع) عمل کنیم که فرمودند زینت اهل بیت(ع) باشیم. رفتار شما با یکدیگر و عموم مسلمانان باید موجب سربلندی کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه اختلافات بین دو کشور آنجا نباید خود را نشان دهد گفت: آنجا جای وحدت است باید مراقبت کنیم و در دام توطئه‌گران قرار نگیریم تا همچون گذشته حجی شکوهمند داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: سفر حج علیرغم تلاش‌های که صورت می‌گیرد دارای سختی‌ و دشواری است روایات به ما می‌گویند اگر می‌خواهید به اهداف سفر برسید باید برنامه ریزی کنید. از همین آغاز سفر صبر را تمرین کنید 85 هزار و 600 نفر در یک زمان کوتاه به عربستان اعزام می‌شوند و زندگی جمعی را در حج را تجربه می‌کنند. با اخلاق خوش و حسنه موجب شادمانی همسفران خود شوید.

وی ادامه داد: در روایات داریم که از همین لحظه حرکت مراقب باشید خشم و زبانتان را کنترل کنید و همه را مشمول عفو و رحمت خود قرار دهید تا مشمول عفو الهی قرار گیرید.

قاضی عسکر در پایان به زائران توصیه کرد: با برنامه ریزی درست مراقب باشند خود را خسته نکنند و با رعایت بهداشت بیمار نشوند و از آنجایی که حضرت رسول(ص) آنها را زودتر دعوت کرده است برای عموم حجاج دعا کنید.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha