حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تأثیر بسزایی دارد
کد خبر: 3731130
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تأثیر بسزایی دارد

گروه معارف - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو با بیان اینکه باید بستر‌های لازم برای مشارکت هرچه بیشتر زنان در جامعه فراهم شود، گفت: حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تاثیر بسزایی دارد.

حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تاثیر بسزایی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف با تأکید بر اهمیت حجاب در جامعه ایران اسلامی بیان کرد: افزایش خودباوری، اعتماد به نفس، گسترش فرهنگ حیا و حجاب، اصلاح نگرش خانواده، همچنین ارائه الگوهای مناسب و بهره مندی از الگوهای دینی برای انتخاب روش زندگی بهتر از جمله اهدافی هستند که متولیان امر فرهنگی برای ارتقای جایگاه حجاب در جامعه به دنبال آن هستند.

وی یادآور شد: دختران امروز، مادران فردای این جامعه هستند لذا ضروری است تا علاوه بر سلامت جسم و روح به ارتقای جایگاه آموزشی علمی، معنوی و فرهنگی آنان توجه بیشتری شود و بسترهای لازم را برای مشارکت هرچه بیشتر آنان در جامعه فراهم ساخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو تصریح کرد: فرهنگیان به ویژه معاون پرورشی باید کمک کنند تا زیباییِ حجاب را به نسل جدید بفهمانیم.

وی افزود: دختران حساس ترین و بعد از مادر مهربان ترین عضو خانواده هستند که از این رو باید توجه ویژه به این گروه کرد چرا که در اسلام نیز به آن سفارش ویژه ای شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به رابطه بین حجاب، پوشش ظاهری و عفت اظهار کرد: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و مناسبتر باشد این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی تأثیر بیشتری خواهد گذاشت

ارائه فرهنگ مبتذل غربی به جوانان، راهبرد دشمن علیه ایران

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه دشمنان در تلاشند عفاف و حجاب را از زنان بگیرند، افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره در پی ضربه زدن به مردم عزتمند هستند که یکی از این راه‌ها ارائه فرهنگ مبتذل غربی به جوانان ماست.

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت هفته عفاف وحجاب تصریح کرد: هفته حجاب و عفاف فرصتی برای تشریح سیره حضرت فاطمه زهرا و حجاب این بانوی بزرگوار جهت مقابله با فرهنگ غربی است.

باباپور در تشریح اهمیت و جایگاه دختران در دین مبین اسلام بهترین فرزندان را از منظر اسلام فرزند دختر عنوان کرد .

مدیر آموزش و پرورش ماکو در ارائه حفظ حجاب از دوران کودکی و ریشه تاکید کرد و افزود: حجاب تنها بر زن واجب نیست بلکه مردان نیز هر کدام به نوبه خود در جهت احیای این امر الهی باید کوشا باشند.

شایان ذکر است؛ این کارگاه با حضور ۳۵ نفر از مدیران و مربیان پرورشی به مدت یک روز با موضوع حجاب و عفاف برگزار گردید.

انتهای پیام

captcha