تحویل 240 هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری
کد خبر: 3731133
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

تحویل 240 هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری

گروه جهاد و حماسه ــ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحویل 240 هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگری خبر داد.

تحویل 240 هزار کارت شناسایی جدید به جامعه ایثارگریبه گزارش ایکنا به نقل از ایثار، مهدی ایزدی، معاون تعاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نشست شورای اداری بنیاد شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری جامعه ایثارگری در کشور 4 درصد است، گفت: شهرک‌های صنعتی، قطب‌های گلخانه‌ای، کشاورزی و پرورش دام و طیور فرصت خوبی برای رفع معضل بیکاری در بین جامعه ایثارگری هستند. همچنین لازم است مدیران بنیاد به‌صورت ویژه در بخش ایجاد اشتغال فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی در حوزه مسکن صورت گرفته است، گفت: امروز در حوزه مسکن ثبت‌نام متقاضیان مسکن به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ‌گونه مراجعه‌ای در این زمینه صورت نمی‌گیرد البته حتی اگر تمام مأموریت‌های بنیاد به‌صورت الکترونیکی انجام شود، دیدار و تکریم جامعه ایثارگری باید به‌صورت حضوری انجام پذیرد.
معاون تعاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در سال 1396، 44 هزار و 92 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های کشور معرفی شدند و بر اساس شهرهای محل زندگی، وام‌های 85، 70، 60 و 35 میلیون تومان دریافت کرده‌اند البته طرح افزایش وام مسکن به کمیسیون اقتصادی دولت برای بررسی و اعلام نظر ارسال ‌شده است.
وی افزود: تا امروز 240 هزار کارت شناسایی جامعه ایثارگری به درب منزل این جامعه هدف تحویل شده است و برای نخستین بار ثبت‌نام و دریافت کارت ایثارگری نیاز به حضور ایثارگران عزیز ندارد و با توجه به ضرایب امنیتی و تسهیلات درنظر گرفته‌شده، این کارت پاسخگوی نیاز ایثارگران تا 5 سال آینده خواهد بود ضمن اینکه کارت‌های شناسایی گذشته ایثارگران تا پایان تیرماه 1397 اعتبار دارد و مطابق مصوبه شورای عالی اداری ارائه خدمات از طریق کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران انجام می‌شود.
ایزدی با اشاره به حضور حدود 30 هزار ایثارگر سالمند در کشور گفت: این عزیزان نیازمند مراقبت توسط افراد آموزش‌دیده تحت عنوان سالمندیار هستند و برنامه های بنیاد با توجه به حضور با برکت این عزیزان در جامعه ایثارگری در حال اجرا است.
یادآور می‌شود، این نشست با حضور حجت‌الله فرهادی مدیرکل پذیرش بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha