امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است
کد خبر: 3731189
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹
فدایی:

امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری کرمان با اشاره به نتایج و تأثیرات مهم راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان دیروز چهارشنبه، 27 تیر در نشست کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: حضور در راهپیمایی عظیم اربعین هدف‌هایی را دنبال می‌کند و انتظاراتی از آن وجود دارد که باید با نوع عملکردمان به آن برسیم.
وی تعظیم شعائر را از جمله اهداف راهپیمایی اربعین دانست و افزود: با این برنامه عظیم، اهمیت حادثه عاشورا و اربعین حسینی را در نظر داریم.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به نتایج و تأثیرات مهم راهپیمایی بزرگ اربعین اظهارکرد: امکانات استان کرمان در اختیار برگزاری راهپیمایی اربعین است.
فدایی بیان کرد کرد: هدف دوم این مشارکت بزرگ، تاثیر‌گذاری و تاثیرپذیری معنوی است که باید در زائران و شرکت کننده‌های راهپیمایی اربیعن داشته باشیم.
وی اظهارکرد: تمام زحمات باید به این امر منجر شود که نتایج معنوی را شاهد باشیم و در حین این تدارک‌ها اهداف اصلی را فراموش نکنیم و به مسئله‌ای تفننی تبدیل نشود.
محمد صابری، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان نیز گفت: حضور اورژانس به صورت همراهی با کاروان مقدور نیست، اما در طول مسیر جاده‌ها هر مکانی که لازم باشد، اورژانس حضور و اقامت دارد.
وی بیان کرد: همزمان با حرکت کاروان زائران اربعین چیدمان نیروهای جاده‌ای اورژانس را انجام می‌دهیم و تیم‌ها زودتر در منطقه حضور دارند و تا بازگشت آخرین زائران فعالیت دارند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تصریح کرد: در شهرهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام نیروهای اورژانس مستقر داریم.
رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به حضور نیروهای این مجموعه در داخل کشور، مرز‌ها و داخل کشور عراق برای امر امداد و نجات زائران اربعین گفت: سال قبل در دو شهر عراق حاضر بودیم و استقرار بیمارستان هلال‌احمر را داشتیم.
وی افزود: هلال‌احمر استان کرمان، اربعین امسال در دو مرز مهران و شلمچه حضور دارد.
فلاح عنوان کرد: سال گذشته ارائه خدمات درمانی به بیش از 3 هزار زائر در داخل کشور انجام و 20 هزار غذای توزیع شد و 2 هزار و 500 نیروی هلا‌ل‌احمر کرمان در طول مسیر انجام وظیفه کردند.
علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز گفت: 4 هزار و 900 نفر اربعین سال گذشته از طریق هوایی به مراسم اربعین اعزام شدند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 10 تا 12 درصد افزایش پرواز داشته باشیم و آمادگی لازم برای خدمات بیش از این هم وجود دارد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان بیان کرد: پرواز‌ها مستقیم به نجف و بغداد انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha