توسعه گردشگری در گرو تأمین زیرساخت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3731226
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

توسعه گردشگری در گرو تأمین زیرساخت‌های فرهنگی است

گروه فرهنگی- شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری است، ولی زیرساخت‌های آن متناسب با ظرفیت‌هایش نیست، گفت: باید زیرساخت‌های فرهنگی را آماده و امنیت و آسایش گردشگران را تأمین کنیم تا هر گردشگری، سفیری برای تشویق سفر به اصفهان باشد.

 توسعه گردشگری در گرو تأمین زیرساخت‌های فرهنگی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در همایش «نقش مهمان‌پذیری و هتل‌داری در صنعت گردشگری اصفهان» که امروز چهارشنبه 27 تیر در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان شهری جهانی، خلاق و دارای آثار متعدد فرهنگی و تاریخی است که در حوزه گردشگری اهمیت زیادی دارد و شهرداری نیز به عنوان دستگاهی که تقریبا در همه مسائل شهر وظایفی به عهده دارد، گردشگری را از اموری می‌داند که اگر درست سازماندهی شود، تحول بزرگی در اقتصاد، رفاه و اشتغال ایجاد کرده و امید و شور و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.
وی ادامه داد: اولین محور کار شهرداری از ابتدا، ساماندهی بخش گردشگری بود و در این راستا فعالیت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور انجام دادیم، در شهر پاریس همایشی را با عنوان هفته فرهنگی اصفهان برگزار کردیم و طی آن هنر، معماری، موسیقی و شعر اصفهان را به نمایش گذاشتیم. شاید این اولین باری بود که در اجلاس شهرداران خلاق جهان با حضور 250 شهردار از شهرهای بزرگ، سخنرانی کرده و به معرفی اصفهان پرداختیم.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان شهری با قابلیت‌های فراوان و در رقابت با شهرهای بزرگ است که متأسفانه زیرساخت‌های آن متناسب با ظرفیت‌هایش نیست، مثلا مشکلاتی در حوزه هتل و اقامتگاه و یا در حوزه فرهنگی وجود دارد، در این راستا باید زیرساخت‌های فرهنگی را آماده کرده و امنیت و آسایش را برای گردشگران تأمین کنیم تا سفیری برای تشویق سفر به اصفهان باشند.
نوروزی گفت: اصفهان می‌تواند فضایی به وجود آورد که هر کسی به ایران سفر می‌کند، حتما بازدیدی نیز از این شهر داشته باشد، در این راستا آماده‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی از مهم‌ترین موارد است.
وی ادامه داد: اصفهان در مناطقی، بافت فرسوده دارد که بافت تاریخی‌اش را نیز شامل می‌شود. این بافت تاریخی می‌تواند محل خوبی برای بازدید و اقامت توریست‌ها باشد. دیروز در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم، برخی معتقد بودند که بافت فرسوده شهرها باید تخریب شود، اما به اعتقاد بنده این بافت باید بازسازی و حفظ شود تا جاذبه‌های توریستی فراوانی را به وجود بیاورد.
شهردار اصفهان با اشاره به اختلاف سلایق گردشگران تصریح کرد: گردشگری که وارد ایران می‌شود، علاقه‌ای به فضای سبز صفه ندارد، بلکه شیفته بافت تاریخی، میدان امام و مساجد قدیمی اصفهان می‌شود، ولی مردم خودمان به مکان‌هایی مانند صفه و ناژوان علاقه دارند، پس در آماده‌سازی ظرفیت‌های شهر، باید همه سلایق و ظرفیت‌ها را در نظر بگیریم.
وی افزود: ما تسهیلات و امکاناتی را در اختیار سازندگان هتل‌ها و کسانی که قصد آماده سازی این ظرفیت را داشته باشند، قرار می‌دهیم. در حال حاضر نیز در حال تکمیل و تقویت زیر ساخت‌هایی هستیم که منشأ تحولی بزرگ در اصفهان است. ما می‌خواهیم چهارباغ اصفهان را به گذری فرهنگی و مکانی برای نمایش تاریخ اصفهان و جمع شدن خانواده‌ها و توریست‌ها برای داشتن اوقاتی خوش تبدیل کنیم.
نوروزی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها به همکاری مردم عزیز نیازمندیم و امیدواریم که با کمک مردم، بتوانیم اصفهان را به شهری زیبا تبدیل کنیم.
انتهای پیام

captcha