آغاز اجرای طرح بیمه مساجد و بقاع متبرکه استان کردستان
کد خبر: 3731245
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

آغاز اجرای طرح بیمه مساجد و بقاع متبرکه استان کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به طرح بیمه مساجد و بقاع متبرکه گفت: ۶۴ مسجد و ۱۲ بقعه متبرکه در استان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت مدنی عمومی قرار گرفتند.

طرح بیمه مساجد و بقاع متبرکه استان آغاز شد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به طرح بیمه مساجد و بقاع متبرکه اظهار کرد: این طرح به مناسبت دهه کرامت و با همکاری بیمه معلم و در راستای پوشش بیمه‌ای مساجد و بقاع متبرکه استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۱۲ بقعه متبرکه و ۶۴ مسجد استان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت مدنی عمومی قرار گرفتند، افزود: با توجه به قدمت بسیاری از مساجد استان و احتمال بروز حادثه، اداره اوقاف و امور خیریه همواره بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی مساجد را از محل موقوفات مساجد و با همکاری خیرین و هیأت امنای مساجد پیگیری می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: طرح پوشش بیمه‌ای مساجد و بقاع متبرکه نیز اقدامی در راستای حفظ امنیت و توسعه مساجد استان می‌باشد.
وی با اعلام اینکه کردستان، استان مناره و مسجد است و بیش از ۹۵ درصد موقوفات استان با نیت مساجد ثبت شده‌اند، یادآور شد: رسیدگی هرچه بیشتر به این اماکن متبرکه موجبات رشد معنویت و باورهای دینی را بین مردم غیور و شریف استان فراهم می‌آورد.
انتهای پیام

captcha