تبیین فعالیت‌های دینی ایران در سریلانکا
کد خبر: 3731254
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

تبیین فعالیت‌های دینی ایران در سریلانکا

گروه بین‌الملل - رایزن فرهنگی ایران در سریلانكا در دیدار با رئیس بخش بودیست دانشگاه كلمبو، فعالیت‌های کشورمان در گفت‌وگوی ادیان را تبیین كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ «دهاما جوتی»، رئیس بخش مطالعات بودیست دانشگاه کلمبو با مصطفی سهراب، رایزن فرهنگی ایران در سریلانكا دیدار و گفت‌وگو كرد.

سهراب در این دیدار ضمن معرفی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز دانشگاه ادیان و مذاهب، در خصوص فعالیت‌های ایران در زمینه گفت‌وگوی ادیان توضیحاتی ارائه داد.

رایزن فرهنگی كشورمان ادامه داد: رایزنی فرهنگی ایران در سریلانكا با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انجام فعالیت‌های مشترک و همچنین برقرار كردن ارتباط بین بخش مطالعات بودیست دانشگاه کلمبو با مراکز علمی و دانشگاهی مشابه در ایران به منظور آشنایی بیشتر با اسلام و ایران امروز، آمادگی خود را اعلام می‌كند.

در ادامه این دیدار دهاما جوتی، رئیس بخش مطالعات بودیست دانشگاه کلمبو ضمن تأکید بر نیاز به گفت‌وگو بین پیروان ادیان و مذاهب گوناگون و سایر رهروان مکاتب فکری و ایجاد درک و شناخت متقابل، این موضوع را برای شرایط فعلی بسیار مثبت ارزیابی كرد و گفت: نیاز جوامع بشری به صلح، آرامش و زندگی مسالمت‌آمیز از جمله نیازهای حیاتی جهان امروز ارزیابی می‌شود و این چنین گفت‌وگوها یکی از مقدمات مهم رسیدن به این هدف خواهد بود.

 

تبیین فعالیت‌های دینی ایران در سریلانکا

انتهای پیام

captcha