اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید
کد خبر: 3731278
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
مهدوی:

اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت بخشش و گذشت بانوان در در مقام مادر و دختر، خاطرنشان کرد: اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید.

ننگ بودن برهنگی و ارزش پوشش در فرهنگ قرآن

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر در همایش «دختران فعال عرصه فرهنگی» که به‌مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف با حضور ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که مجالس بانوان همواره با استقبال خوبی همراه است، اظهارکرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و بارگاه امام رضا(ع) در ایران مایه خیر و برکت است کمااینکه ما هر وقت قصد مسافرت داریم یا به قم می‌رویم یا راهی مشهد می‌شویم.
وی بانوان پاکدامن و عفیف را امانت‌دار اسلام و خون شهدا دانست و افزود: در مباحث مربوط به خانواده این سوال مطرح می‌شود که آیا فرزند و همسر همیشه نعمت و رحمت هستند یا آبگیر که در پاسخ باید گفت گاهی همسران و فرزندان دشمن انسان می‌شوند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین با بیان این‌که از بین موجودات تنها موجودی که نیاز به تربیت دارد انسان است، اضافه کرد: قرآن‌کریم می‌فرماید از برخی فرزندان و همسرتان دوری کنید کمااینکه داستان حضرت خضر و حضرت موسی زمانی که حضرت خضر سر نوجوانی را ببرید در پاسخ به این کارش گفت این نوجوان در آینده انسان شروری می‌شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به سختی و مشکلات کار تربیتی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که گاهی اوضاع خیلی پیچیده، هجمه‌ها زیاد و تربیت سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در مسائل تربیتی باید تکیه‌گاه متنی، طاهری و شکلی داشته و از الگوهای صحیح رفتاری بهره بگیریم‌
وی با اشاره به اینکه به برکت دین بستر خوبی برای تربیت دینی و معنوی فراهم شده است، اضافه کرد: باید از این بستر خوب استفاده شود.

بخشش و گذشت؛ بارزترین ویژگی شخصیتی حضرت معصومه(س)

مهدوی‌امین بخشندگی و گذشت حضرت معصومه(س) را نقطه بارز ویژگی شخصیتی آن حضرت دانست و با ذکر این مطلب که کریم کسی است که در مقام عفو بخشش برمی‌آید، هم می‌بخشد هم می‌گذرد، تصریح کرد: قرآن در آیه قصاص می‌فرماید اهل بخشش می‌گذرند و هم فراموش می‌کنند، کمااینکه در قرآن نیز آمده است که عفو کنید، ببخشید و هم فراموش کنید.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت بخشش و گذشت بانوان در در مقام مادر و دختر، خاطرنشان کرد: اهل بخشش باشیم تا فضای رشد و بالندگی بوجود آید.
وی بخشش بانوان را نشانه رشد و بالندگی آنان دانست و افزود: اگر کسی به‌لحاظ دینی و اعتقادی از درون قوی باشد در بیرون خود را حفظ می‌کند.
مهدوی‌امین پوشش بانوان را نشانه عظمت و بزرگی دانست و گفت: از دیدگاه قرآن‌کریم برهنگی ننگ و پوشیدگی ارزش است.
مدیرکل تبلیعات اسلامی لرستان تصریح کرد: روی فکری بانوان و جوانان کار کنیم چراکه اگر الگوی صحیح معرفی کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

انتهای پیام

captcha