گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج طی هفته آینده
کد خبر: 3731299
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
قاسمی خبر داد:

گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج طی هفته آینده

گروه سیاسی ــ سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: نخستین سمینار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رئیس محترم جمهوری آغاز به کار می‌کند.

گردهمایی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هفته آینده در تهران برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین سمینار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت دوازدهم، هفته آینده پس از دیدار وزیر و مدیران وزارت امور خارجه و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری و حضور در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی رئیس محترم جمهوری آغاز به کار می‌کند. همچنین رؤسای قوای مقننه و قضائیه نیز با حضور در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد.

قاسمی افزود: معاون اول رئیس جمهور، و برخی از وزرا و ديگر مقامات اقتصادی نيز از جمله مهمانان و سخنرانان اين گردهمايی تخصصی خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات در چارچوب «گسترش هدفمند ديپلماسی و ارتباطات خارجی» از محورهای اصلی نشست‌های سمینار است. علاوه بر كار گروه‌های طراحی شده برای انجام نشست‌های تخصصی و موضوعی، در تعدادی از جلسات اين سمينار چند تن از وزرا و ديگر مقامات كشور حضور یافته و ضمن ايراد سخنرانی پيرامون موضوعات مهم منطقه‌ای و ديگر مباحث تخصصی تعيین شده برای اين گردهمايی سراسری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان افزود: با توجه به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با مد نظر قرار دادن شرایط جدید کشور و تحولات جهانی و لزوم توجه بیش از پیش به مباحث اقتصادی، بخش عمده‌ای از نشست‌ها، تبادل نظرها و دیدارهای این سمینار در مقایسه با سمینارهای گذشته به موضوعات اقتصادی و نحوه تعامل سفارتخانه‌های ايران با بخش‌های خصوصی و دولتی كشور متوقف فيه و برقراری ارتباط با همتایان داخلی آن‌ها به منظور مواجهه با شرایط جدید اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

captcha