آموزش ۱۲۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام جعفرصادق(ع)» تبریز
کد خبر: 3731331
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

آموزش ۱۲۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «امام جعفرصادق(ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق (ع) تبریز، با بیان اینکه ۱۲۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.

 آموزش 120 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) تبریز

احد کاظم‌زاده، مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 120 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن، کتاب آسمانی دین اسلام به باور مسلمانان، قرآن کلام خداوند است که به وسیله جبرئیل به پیامبر اسلام، وحی شده است. آنان محتوا و الفاظ آن را نازل‌شده از سوی خداوند می‌دانند؛ همچنین معتقدند قرآن معجزه و نشانه پیامبری حضرت محمد(ص) و آخرین کتاب آسمانی است. این کتاب بر معجزه‌ بودن خود تأکید کرده و دلیل اعجازش را آن دانسته است که کسی نمی‌تواند مانندی برای آن بیاورد.
وی، به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
کاظم زاده، ضمن بازگو نمودن فضائل روخوانی قرآن ادامه داد: یکى از دستوراتی که پیشوایان دین در باب تلاوت قرآن به ما داده اند، خواندن از روى آن است و روى این مسئله تاکید فراوانى کرده‌اند. چه بسا علت این تاکید، بهره گرفتن از «نورانیت» قرآن است، تا مسلمانان از آن بهره بیشترى ببرند و نورانیتش در آنان اثر گذارد.
مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) تبریز، از روش بهینه آموزش قرآن گفت ویادآور شد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز ساخته و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد، البته مطلوب نخواهد بود.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: بر شما باد قرآن، پس آنرا رهبر و پیشوای خود قرار دهید، زیرا آن سخن پروردگار جهانیان است. از طرف اوست و بسوی او بر می گردد، بنابراین به متشابهات آنها هم ایمان آورید و از ضرب المثل های آن پند گیرید.
کاظم زاده، بنا شدن دانش تجوید را مخصوص قرائت قرآن دانست و تاکید کرد: دانش تجوید از دانش‌هاى قرآنى است که مخصوص قرائت قرآن بنا نهاده شده و درباره مجموعه قواعد و احکام تجوید و شناسایى و معرفى حق و مستحق حروف بحث مى‌کند.

انتهای پیام

captcha