افزایش مشارکت دینی با تقویت جامعه مداحان زن
کد خبر: 3731341
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
پرویزپور مطرح کرد:

افزایش مشارکت دینی با تقویت جامعه مداحان زن

گروه فرهنگی ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان توجه به اقشار مختلف زنان در حوزه‌های مختلف را یک ضرورت دانست و گفت: افزایش مشارکت دینی بانوان با تقویت و توجه به جامعه مداحان زن محقق می‌شود.

پ

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۷ تیر در همایش «دختران فعال عرصه فرهنگی» که به‌مناسبت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تقویت و توجه بیشتر به بانوان در جامعه، اظهارکرد: حضور فعال زنان در زمان جنگ تحمیلی در پشت جبهه را دیدیم این در حالی است که حضور بانوان در عرصه انتخابات هم به‌عنوان نیم فعالی از جامعه درخور توجه بیشتر است.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین جایگاه دختر در اسلام، جایگاه بانوان در جامعه و تبیین زندگی حضرت معصومه(س)، خاطرنشان کرد: بانوان می‌بایست به‌طور مستمر در تمام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند این در حالی‌است که بانوان در خانواده به‌عنوان مادر نقش اساسی در پیشرفت جامعه دارند‌.
پرویزپور با بیان این‌که زندگی عفیفانه موجب می‌شود تا خداوند راه‌های پیشرفت و تعالی را برای انسان باز کند، خاطرنشان کرد: بانوان باید از بانوان صدر اسلام الگو گرفته و در زندگی به آنان تاسی کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به بیان جایگاه بانوان در اندیشه اسلامی و آیات مختلف اشاره کرد و گفت: در قرآن‌کریم به وضعیت و جایگاه بانوان اشاره شده تا جایی‌که خداوند در آیه ۴۹ سوره شوری با این مضمون «لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ يَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَن يَشَاءُ الذُّكُورَ»  می‌فرماید دختر به‌عنوان هدیه الهی آمده است و ما به هر کسی بخواهیم دختر عطا می‌کنیم.
وی با ذکر این مطلب که زنان ما به‌عنوان نیمی از جامعه نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشند، بر ضرورت تقویت بیشتر اقشار مختلف زنان تاکید کرد و افزود: انتظار است به جامعه مداحان زن توجه بیشتری در امور بانوان و خانواده همه اقشار فعال در حوزه بانوان را حمایت کنیم.

انتهای پیام

captcha