دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انتخاب شد
کد خبر: 3731345
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انتخاب شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- انتخابات دبیر شورای قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور معاونان فرهنگی و مسئولان کانون‌ قرآن و عترت واحدها و مراکز استان در سالن شمس دانشگاه ازاد اسلامی تبریز برگزار شد.

 دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انتخاب شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، انتخابات دبیر کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با حضور «علی عزتی» رئیس اداره کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی، «عزیزجوانپور»، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان و معاونان فرهنگی و مسئولان کانون‌ قرآن و عترت واحدها و مراکز استان، امروز 27 تیرماه در سالن شمس دانشگاه ازاد اسلامی تبریزبرگزار شد.

عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: پرداختن به قرآن و فرهنگ در دانشگاه‌‌ها از نظر مقام معظم رهبری موضوعی فوق‌العاده با اهمیت است. فرمایش‌های روشنگرانه ایشان وظیفه ما را خطیرتر می‌کند.
وی افزود:‌ دانشگاه ما پسوند اسلامی به همراه دارد بنابراین وظیفه مضاعفی نسبت به ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی در دانشگاه‌ بر دوش داریم. انتظار می‌رود با مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند کارهای جدی و اساسی در این زمینه انجام گیرد.
جوانپور تصریح کرد: دانشگاه ‌آزاد اسلامی باید کاری کند که الگوی سایر دانشگاه‌های اسلامی باشد. به بخشنامه‌ها اکتفا نکنید برنامه‌ها و بحث‌های فرهنگی ابتکار عمل، خلاقیت و ظرافت می‌خواهد و باید از جذابیت‌های متناسب با ذائقه دانشجویان برخوردار باشد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خطاب به معاونان فرهنگی و مسئولان کانون قرآن و عترت (ع)  گفت: تحول در حوزه فرهنگ از مطالبات مقام معظم رهبری است و شما به تناسب و اقتضای فضای دانشگاه و با انگیزه الهی و جدیت و به‌کارگیری روش‌های مؤثر باید در حوزه فرهنگ تحول‌آفرین باشید.
وی تاکید کرد: باید از مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه در امور فرهنگی بهره‌مند شویم چراکه آنان منبع تربیت و آموزش نیرو هستند.
جوانپور گفت: هدف از آفرینش و خلقت رسیدن به تعالی است. سوق‌دادن فرهنگ جامعه به سوی رشد و تعالی و سدکردن راه‌های نفوذ فرهنگ‌های بیگانه از اهم وظایف مربیان، معلمان و استادان است.
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی تبریز، با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی است اظهار کرد: مدیران دانشگاه در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنند باید پیوست فرهنگی داشته باشند. هر حرکت فرهنگی که بتواند آرمان‌های انقلاب را در بین دانشجویان نهادینه کند، حرکتی در راستای فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ است و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در پایان این جلسه بعد از رای گیری «مهدی مهدپور مقدم» از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اکثریت آراء به عنوان دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.

انتهای پیام

captcha