برگزاری پنجمین طرح ملی «علمدار کربلا» در ایلام
کد خبر: 3731369
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام چراغی‌‌پور خبر داد:

برگزاری پنجمین طرح ملی «علمدار کربلا» در ایلام

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: پنجمین طرح ملی علمدار کربلا ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ۲ بخش شعر و عکس به میزبانی شهر ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: طرح ملی علمدار کربلا برای پنجمین سال متوالی در استان ایلام برگزار می‌شود.
وی افزود: این سوگواره دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.
چراغی‌پور بابیان اینکه این طرح ملی در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی‌هاشم (ع) برگزار می‌شود، گفت: عرض ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیش‌ازپیش با معارف و سیره اهل‌بیت (ع) و استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا از اهداف برگزاری این طرح است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی هنرمندان نوجوان و جوان، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری مختلف کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، آشنایی بیشتر مردم بااستعداد و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری، تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی از دیگر اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه این طرح ملی در دو بخش شعر و نثر ادبی و عکس برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان در بخش شعر می‌توانند آثار خود را در دو قالب سنتی و نو و نثر ادبی با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی به همراه ترجمه سلیس و روان فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
چراغی‌پور با تأکید بر اینکه اشعاری که قابلیت تبدیل‌شدن به سرود را داشته باشند از اولویت ویژه برخوردارند، گفت: موضوعات این سوگواره عاشورا، کربلا، اربعین و نیز شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا ازجمله حضرت امام حسین (ع) امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) حضرت علی‌اکبر (ع) حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت ام‌البنین (س) و همچنین اصحاب سیدالشهدا و شهدای کربلا به دبیرخانه ارسال کنند.
وی یادآور شد: در بخش عکس نیز علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به‌ صورت آنالوگ و یا دیجیتال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، آخرین ‌مهلت ارسال اثر ٢٥ شهریورماه سال جاری خواهد بود و اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری نیز ١٠ مهرماه اعلام و برنامه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به میزبانی استان ایلام در ٢٣ مهرماه برگزاری شود.
چراغی‌پور در پایان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی ایلام خیابان پیروی- مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی طبقه دوم، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ارسال کنند.
انتهای پیام
captcha