همراهی نهادهای حاکمیتی خراسان جنوبی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 3731391
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

همراهی نهادهای حاکمیتی خراسان جنوبی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

گروه اجتماعی- مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده نهادهای حاکمیتی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همراه شدند.

همراهی نهادهای حاکمیتی خراسان جنوبی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی،  امروز 27 تیرماه، در نشست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی اظهارکرد: جهاددانشگاهی در قالب اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی در موضوع اشتغال صاحب نظر در استان تلقی شده و با دستگاه های مختلف ارتباط برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول بر اساس برنامه ریزی، تیم‌های مدیریت شکل گرفت، افزود: در 11 شهرستان استان اطلاعات جمع اوری در نهایت به 43 شغل مزیت دار و 15 رسته دست یافتیم.

مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در موضوع اشتغال چرخه ارزش محصول تولیدی از ابتدا تا انتها رسد و استخراج کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: جلسات هماهنگی نیز در ابتدا با کارشناسان دستگاه های اجرایی برگزار و اطلاعات در شهرستان‌ها جمع آوری شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده سعی شد نهادهای حاکمیتی را همراه کرده و در این راستا فعالیت‌های موثری انجام شد.

مدیر طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به بحث اطلاع رسانی ، ایجاد لینک معرفی طرح در سایت جهاددانشگاهی و ارتباط با رسانه ها تصریح کرد: در فاز سوم همزمان با همراهی افراد، برای ثبت نام مکاتباتی نیز با دستگاهی اجرایی انجام و اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شد.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین در شهرستان ها و مرکز استان پشتیبانان قوی که قابلیت توسعه بازار را داشته باشند انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانان دارای برند و یا در حال ثبت برند هستند، ادامه داد: پشتیبانان با توانمندسازی بیش از 100 نفر برای این طرح انتخاب شده‌اند.

مدیر طرح تصریح کرد: شبیه سازی و ساماندهی زنجیره ارزش و بازار منسجم در طرح به بهترین شکل اجرایی و ساماندهی شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت و تعریف برخی مشاغل در استان با دلیل وجود برخی مشکلات با دستگاه‌ها امکان قرارگیری این مشاغل در طرح نبود و مجبور به حذف آنها شدیم.

وی بیان کرد: در جلسات با پشتیبانان در جلسات متعدد با بیش از 50 نفر انجام و با حدود 30 درصد این افراد تفاهم نامه بسته و توافقاتی نیز انجام شده است.

انتهای پیام

captcha