شهدای مسجد گوهرشاد، جان خود را در راه حفظ عفاف اسلامی فدا کردند
کد خبر: 3731410
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

شهدای مسجد گوهرشاد، جان خود را در راه حفظ عفاف اسلامی فدا کردند

گروه معارف - امام جمعه ماکو با بیان اینکه شهدای مسجد گوهر شاد، جان خود را نثار راه حجاب کردند تا عفاف اسلامی از جامعه ایرانی زدوده نشود‌، گفت: رضاخان، پرچمدار این حادثه تلخ است.

شهدای مسجد گوهرشاد، جان خود را در راه حفظ عفاف اسلامی فدا کردند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در دیدار با مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو و کارکنان این نهاد علمی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه شهرستان ماکو ترتیب یافت، ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب در نگاهی کوتاه به امر پسندیده حجاب در گذر تاریخ ایران زمین اشاره کرد و افزود: مسجد گوهرشاد شاهد کشته شدن تعداد کثیری از هموطنانمان بود که رضاخان پرچمدار این حادثه تلخ است.

وی این رویداد را یک تجربه برای مردم ایران ابراز و خاطرنشان کرد: آن زمان مردم جان خود را نثار راه حجاب کردند تا عفاف اسلامی از جامعه ایرانی زدوده نشود‌.

امام جمعه ماکو جامعه امروزی را دو قطبی در حوزه حجاب ابرز کرد و گفت: نقش تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برای ترویج این فرموده الهی بسیار چشمگیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کودکان باید از مهد کودک با فرهنگ حجاب و عفاف آشنا شوند، تصریح کرد: بنیه و ریشه کودکان اگر از تعلیم و تربیت شایسته اسلامی برخوردار شود، تنومند و استوارتر و در واقعیت کلمه مسلمان شایسته خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری وضعیت دانشگاه‌های ماکو را در پوشش و تیپ، بسیار ناشایستِ جامعه ایران اسلامی ارزیابی کرد و ادامه داد: تک تک ما در راستای جلوگیری از نفوذ فرهنگ شوم غربی مسئول هستیم.

وی کرسی آزاد اندیشی را زمینه خوبی برای پاسخگویی سوالات و شبهات مدعیان آزادی عنوان کرد و افزود: شبهات باید در این زمینه رفع شود.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه اسلام ناب محمدی از زیبایی، آرایش، پوشش، رقص خانم برای همسرش و غیره مخالف نیست، اظهار کرد: اسلام با مباحث غیر معرفتی و فرهنگی مخالف است.

وی عدم شفاف سازی و اقناع جوان امروزی را فرصتی برای بروز حرکات و رفتارهای ناشایست و نامشروع در جامعه ابراز کرد و یاد آور شد: آموزه های دینی بر حفظ حریم خصوصی خانواده تاکید دارد در حالی که شاهد آن هستیم، فضاهای اجتماعی مملو از خصوصی ترین امور خانواده ها در معرض عموم است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری بیان کرد: آموزش و پرورش در جهت پاسخگویی به سوالات دانش آموزان کوشا باشد؛ چرا که تنها درس های تئوری عاقبت بخیری، فرهنگ ادب و سعادت اخروی را به آنها هدیه نخواهد داد.

این استاد حوزه و دانشگاه امر عفت را متناسب با فطرت انسانی ابراز کرد و افزود: انسان با فطرت پاک، حجاب پاک را انتخاب خواهد کرد لذا آشنایی هرچه بیشتر با فطرت واقعی خود انسان لازم و ضروری است.

وی بر آمار افزایش طلاق در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: بی حجابی و بی عفتی زنان و مردان عامل اصلی افزایش این آمار است.

انتهای پیام

captcha