رشد بهتر طرح ملی رحله 4 نیازمند حمایت خیران/ اجرای طرح با 1200 متقاضی
کد خبر: 3731420
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
حجت‌الاسلام سیاری خواستار شد؛

رشد بهتر طرح ملی رحله 4 نیازمند حمایت خیران/ اجرای طرح با 1200 متقاضی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ دبیر ستاد طرح ملی رحله 4 با اشاره به اینکه این طرح از جمله طرح‌های رو به رشد است، اظهار کرد: رشد بیش از پیش آن نیازمند حمایت خیران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله 4 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گف: طرح ملی رحله 4 در تابستانه 97 در هفت استان شامل فارس، خوزستان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، جنوبی، لرستان و 18 مرکز شبانه‌روزی در حال برپایی است.
وی با اشاره به اینکه طی این طرح 1200 نفر از آقایان علاقه‌مند ثبت‌ نام کرده‌اند، اظهار کرد: ثبت ‌نام‌‌کنندگان در رده سنی 14 تا22 سال هستند که پرجمعیت‌ترین شرکت‌کنندگان از ستان کرمان شهرستان رودبار جنوب با 190 نفر و کمترین جمعیت از قره بلاغ شهرستان فسا با 35 نفر ثبت‌ نامی است.
سیاری با تأکید بر اینکه بیشترین شعبه مرکز شبانه‌روزی در استان فارس است، تصریح کرد: محدوه حفظ هم برای داوطلبان جدید جزء سی‌ام و سوره مبارکه بقره و برای قرآن‌آموزان قدیمی تثبیت محفوظات گذشته و ادامه حفظ جدید است.
وی بیان کرد: حفاظ پذیرفته شده در این دوره در مجموع سه جزء و نیم را طی بازه زمانی 50 روزه حفظ خواهند کرد. البته امسال به دلیل تداخل با امتحانات طلاب ودانش‌آموزان زمان آن که طبق روال 10 تیرماه آغاز می‌شود کمی دیرتر برگزار شد. همچنین زمان اتمام این طرح نیز پنجم شهریورماه خواهد بود.
سیاری با اشاره به اینکه طی اجرای این طرح بازرسی از حدود شش مرکز شده است، عنوان کرد: حضور بیشتر قرآن‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته نشان دهنده برگ برنده و نقطه عطفیست که این طرح هم از لحاظ کمی و هم کیفی اثرگذار بوده است. همچنین برخی از این قرآن‌اموزان دبه مدارس شبانه‌روزی حفظ می‌روند و برخی نیز جذب حوزه‌های علمیه قرآن‌محور خاهند شد.
وی ادامه داد: تربیت قرآن‌آموز از لحاظ اخلاقی و قرآنی، رشد شخصیت نوجوانان و عملیاتی کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی و رفتار و کردار و گفتار و همکاری مطلوب و بهتر میزبانان این طرح با ستاد طرح نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده موفقت 80 و 90 درصدی در اجرای این طرح داشته است.
سیاری با ابراز گلایه از اینکه متأسفانه در تأمین هیزنه وحقوق اساتید و همچنین پشتیبانی این طرح دچار مشکل مالی هستیم، اظهار کرد: با توجه به گذشتن چهار دوره از این طرح ملی و جذب علاقه‌مندان به این طرح و نشان دادن موفقیت آن، نتوانستیم بودجه خاصی برای این طرح اختصاص دهیم و نهادهای دولتی همکاری لازم را ندارند با وجود اینکه قول‌های مساعدی می‌دهند اما صدر در صد به آن عمل نمی‌شود.
وی ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان اوقاف و ارشاد از این طرح، عنوان کرد: اما این حمایت‌ها به اندازه توان آنهانبوده است و با توجه به اینکه طرح ملی رحله از جمله طرح‌های روبه رشد بوده، نیازمند حمایت خیران و علاقه‌مندان به کارهای قرآنی است تا بیش از پیش بدرخشد. لذا علاقه‌منان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09102042789 تماس بگیرند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلامحسین شهسواری پور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰
0
0
باسلام وخسته نباشیدوتشکر از پوشش خبریتان
"هوالذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله"(صف۹)
طرح رحله طرحی است که مسیر زندگی نوجوانان وجوانان رااز این منجلابهای موجود در جامعه بیرون آورده ودر راه مستقیم قرآن قرار میدهدحالاچه کسی کمک کند یا نکند!!!این قطاری است که در روی ریل خود راه افتاده است وبه امید خداوند ما تا آخر ایستاده ایم .
captcha