ناامید کردن جامعه خیانت به شهداست/پرداخت معوقات ایثارگران تا سال 98
کد خبر: 3731489
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران:

ناامید کردن جامعه خیانت به شهداست/پرداخت معوقات ایثارگران تا سال 98

گروه سیاست و اقتصاد- مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به اینکه کشور درگیر جنگ اقتصادی است گفت: در این شرایط نباید جامعه را ناامید کرد چرا که این کار خیانت به شهداست.

ناامید کردن جامعه خیانت به شهداستبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: مسئله ایثار و شهادت از بدو خلقت آدم تا به امروز در همه ادیان‌ بوده است و تفاوت مرگ و شهادت در این است که انسان خود قدم در راه شهادت می‌گذارد.
وی به ایمان و باور قلبی به مسئله ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: خداوند فلسفه خلقت را در رسیدن به کمال قرار داده است که به‌ واسطه آن خلیفه‌الله بر روی زمین می‌شود اما در جایی که جهادگر به شهادت می‌رسد، خدا جانشین انسان بر روی زمین می‌شود که در نتیجه خداوند جانشین شهید در خانه شهدا می‌شود.
مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران بیان کرد: عرض سلام و ادای احترام به خانه شهدا به منزله این است که به خدا سلام داده‌ایم و فعالیت خادم‌الشهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و باید خدمت به جامعه ایثارگر را برای خود افتخار تلقی کنیم.
وی با اشاره به اینکه اینکه نخستین گام رئیس‌جمهور پس از تنفیذ حکم‌شان از سوی مقام معظم رهبری، ابلاغ قانون خدمات جامع ایثارگران بوده است، تصریح‌ کرد: سند راهبردی در سال ۹۴ توسط معاون اول رئیس‌جمهور به ستاد نیروهای مسلح ابلاغ شد و در آینده‌ای نزدیک به تصویت هیئت وزیران می‌رسد.
ولی‌زاده به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و تصریح کرد: معوقات خانواده ایثارگران از سال ۸۹ باقی مانده بود که از سال ۹۳ بالغ بر 40 میلیارد ریال از این معوقات پرداخت شد و تا پایان سال ۹۸ شاهد پایان پرداخت این معوقات خواهیم بود.
این مسئول وجود شهدای مدافع حرم را به برکت الگوگیری از فرهنگ دفاع‌مقدس دانست و گفت: باید بدان توجه جدی شود که در این عرصه نخست مدیران و سپس مردم در راه ترویج ایثار و شهادت باید پیش‌قدم باشند.
مشاور امور ایثارگران در نهاد ریاست‌جمهوری اقدامات انجام گرفته در حوزه ایثارگری در استان زنجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در برخی حوزه‌ها این روند مطلوب نبود و افزون بر ۹۰ درصد دستگاه‌ها شأن و جایگاه فرزندان شهدا و جانبازان را حفظ کرده‌اند اما به‌ صورت موردی موضوع عکس آن نیز پیدا می‌شود.
این مسئول در ادامه به موضوع اشتغال ایثارگران اشاره کرد و افزود: در استان ۱۲۰ فرزند شهید بیکار وجود دارد و دولت انتظار دارد شرکت‌ها در گرفتن نیروی استخدامی، ۳۰ درصد استخدام ایثارگران را اعمال کنند.
ولی‌زاده با بیان اینکه باید تا پایان سال مسئله ساماندهی گلزار شهدا تکمیل شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی به حوزه فرهنگی بنیاد شهید اهتمام ورزد.
مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو در شرایط کنونی کشور، نظام را هدف قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: نباید جامعه را ناامید کرد چرا که ناامید کردن مردم خیانت بزرگ به شهدا است و با وجود اینکه کشور امروز با جنگ اقتصادی مواجه است اما بذر ناامیدی را در جامعه افکند و آنان را به کف خیابان کشاند.
وی یادآور شد: استمرار عزت و پیروزی نظام به برکت وجود مقام معظم رهبری است. مدیران برای اینکه این ناامیدی را به امید تبدیل کنند باید میز خدمت در اداره قرار دهند، باید درست با مردم صحبت کنیم و در پاسخ دادن به مردم نهراسیم.
ولی‌زاده با اشاره به عملکرد مثبت استان زنجان در حرکت‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد: یادواره شهدا جای تسویه حساب سیاسی نیست و یادواره‌های شهدا باید مثل عاشورا و تاسوعا و مردمی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha