جوایز قرآنی؛ کمتر از سایر مسابقات
کد خبر: 3731501
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
انتقاد یک متسابق قرآنی؛

جوایز قرآنی؛ کمتر از سایر مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک شرکت‌کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم با بیان اینکه مسئولان برای مسابقات قرآنی کمتر سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: چرا مسئولان وقتی به قرآن می‌رسند همه دستشان را جمع نگه می‌دارند و جوایز قرآنی در حد و اندازه سایر مسابقات نیست.

جوایز قرآنی؛  کمتر از سایر مسابقات

 وحید ترکمان دهنوی، شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با بیان اینکه در خانواده‌ای مذهبی به دنیاآمدم، گفت: به واسطه آموزش‌های پدر با قرآن آشنا شدم ومقطع ابتدایی و راهنمایی در مجالس مسجد محل شرکت می‌کردم که از پنج سال گذشته حفظ قرآن کریم را به واسطه آشنایی با پیمان ایازی حافظ بین المللی شروع کردم و در حال حاضر حافظ 16 جزء قرآن هستم.

وی افزود: اهالی قرآن به سبب انس مداوم  با قرآن به محض بستر گناه فراهم می‌شود آیات الهی در ذهنشان تداعی می‌شود و به همین خاطر تقوا پیشه کرده و از گناه دوری می‌کنند.

شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن با اشاره به اینکه استاد پرهیزگار در جلسه‌ای از بی‌توجهی مسئولان به حافظان و قاریان گله داشتند، افزود: بسیاری از افراد فکر می کنند که حفظ قرآن آسان است درحالی که شما کل قرآن را حفظ کردید روزانه باید به مدت یک ساعت سه جزء مرور کنید تا آیات فراموش نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان به حافظان و قاریان قرآن توجه نمی‌کنند در حالی که حافظان می توانند الگوی خوبی در جامعه باشند.

ترکمان با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است، گفت: هر فردی در جامعه دارای قوه اختیار بوده و مسیری را انتخاب می‌کند ولی در کشوری که به نام امام زمان(عج)  و اکنون مقام معظم رهبری پرچمدار و نائب ایشان است باید در اینچنین جامعه‌ای آموزه‌های قرآنی حاکم باشد.

وی افزود:  فعالان قرآنی باید هوشیار باشند که به محض رویت برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات در جامعه مثل مردم عادی برخورد نکنند و بدانند مملکت ما تحت عنایت امام زمان(عج) است و هر کس در جایگاهی که قرار دارد عملش را خالص کند هیچ اتفاقی ناگواری رخ نخواهد داد.
شرکت کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم با بیان اینکه مسئولان برای مسابقات قرآنی  کمتر سرمایه‌گذاری می کنند، گفت: چرا مسئولان وقتی به قرآن می رسند همه دستشان را جمع نگه می‌دارند ولی برای رشته‌های ورزشی می بینیم که چقدر ریخت و پاش دارند ولی جوایز قرآنی در حد و اندازه سایر مسابقات نیست که ان شاالله این مسائل نیز مرتفع شود.

انتهای پیام

captcha