بی‌اعتماد کردن مردم به نظام حربه دشمنان برای ضربه زدن به کشور است
کد خبر: 3731502
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

بی‌اعتماد کردن مردم به نظام حربه دشمنان برای ضربه زدن به کشور است

گروه سیاست و افتصاد- مشاور امور ایثارگران در نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور مدیون فرهنگ ایثار و شهادت و جان فشانی شهداست، گفت: بی‌اعتماد کردن مردم به نظام حربه دشمنان برای ضربه زدن به کشور است

بی‌اعتماد کردن مردم به نظام حربه دشمنان برای ضربه زدن به کشور استبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در اولین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ابهر با تاکید بر توجه ویژه اسلام به موضوع ایثار و شهادت، یادآور شد: در کلام پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) و حتی در قرآن کریم از زبان خداوند در مورد ایثار و شهادت روایات، آیات، احادیث و داستان‌های زیادی بیان شده است.

وی با تاکید براینکه ارزش جهادگران و ایثارگران به قدری در نزد خداوند بالاست که به فرمایش امام علی (ع) در هنگام جهاد در راه خدا، خداوند جانشین آن جهادگر در کنار خانواده او است، تصریح کرد: پس بی‌توجهی و بی‌احترامی به خانواده شهدا و جانبازان، قرار گرفتن در مقابل خدا است.

این مقام مسئول به بیان تفاوت‌های مرگ و شهادت پرداخت و افزود: هنگامی که انسان اجلش فرا رسید مرگ به سراغ او می‌آید و انسان چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابرش ندارد اما در شهادت انسان خود به استقبال مرگ می‌رود و تنها کسانی می‌توانند به سراغ شهادت بروند که خصوصیاتی مانند شهدا داشته باشند.

ولی‌زاده تاکید کرد: در طول هشت سال دفاع‌مقدس شهادت برای رزمندگان ما به قدری شیرین بود که برای رفتن روی مین از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

این مسئول با تاکید بر اینکه عزت و منزلت امروز ما به برکت خون شهدا حاصل شده است، ادامه داد: اگر امروز ادعا می‌کنیم امن‌ترین کشور در منطقه پر آشوب خاورمیانه هستیم به برکت خون شهدای مدافع حرم است. 

وی با تاکید بر اینکه تا انقلاب سلامی و ولایت است فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حساسیت نشان داده‌اند و دغدغه‌های خودشان را در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دولت‌ها بیان کرده‌اند

ولیزاده ادامه داد: مسئله ایثار و شهادت مربوط به 40 سال اخیر نیست و از بدو خلقت و در همه ادیان وجود داشته است و امروز نیز ما به برکت خون شهدا اقتدار انقلاب را به رخ جهانیان می‌کشیم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور مدیون فرهنگ ایثار و شهادت و جان فشانی شهداست، تصریح کرد: حفظ و ترویج این فرهنگ از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است چرا که تا زمانی که انقلاب اسلامی و ایران وجود دارد دشمنی با آن نیز هست و تنها راه مقابله با آن روحیه جهادگری و ایثارگری است.

این مسئول با تاکید بر مطالعه و سرلوحه قرار دادن وصیت نامه شهدا، بیان کرد: بسیاری از شهدا در وصیت نامه خود اسلام، نظام، قانون و ولایت فقیه را به عنوان اصول اساسی به مردم معرفی کرده و پیروی از رهبری را لازمه پیروزی و سعادت دانسته‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که هم اکنون کشور در شرایط خاص و جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای می‌خواهند با ایجاد ناامیدی موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند و در نهایت اعتراض‌های خیابانی شکل دهند..

ولی‌زاده افزود: اعتقاد به ایثار و شهادت به ترویج این مهم در جامعه منجر می‌شود و از طرفی خدمت به خانواده بزرگ جامعه ایثارگری یک افتخار محسوب شده که باید به این مهم باور داشت.

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اصل صرفه‌جویی در شرایط فعلی، بیان کرد: دولت صرفه‌جویی را با کم کردن هزینه از خود آغاز کرده است و ما نیز باید در حوزه مسئولیت خود هزینه‌هایی که برای مردم ارزش ندارد را حذف کنیم تا به لطف خداوند از این شرایط نیز مانند بسیاری از مشکلات پس از انقلاب با پیروزی عبور کنیم

وی به بهبود عملکرد مدیران در شرایط امروز حاکم بر کشور تاکید کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی به مدیران جهادی نیاز داریم و با چنین مدیریتی باید کشور اداره شود.
 
انتهای پیام
captcha