همایش دخترانه «ریحانه هستی» با تجلیل از دختران نمونه کاشان برگزار شد
کد خبر: 3731521
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

همایش دخترانه «ریحانه هستی» با تجلیل از دختران نمونه کاشان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ همزمان با دهه کرامت، همایش روز دختر با عنوان «ریحانه هستی» با حضور بیش از 500 دختر کاشانی، روز گذشته 27 تیرماه از سوی مؤسسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با دهه کرامت، در روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۹۷ مؤسسه امیرالمومنین (ع) به برگزاری همایش روز دختر باعنوان «ریحانه هستی» با حضور بیش از ۵۰۰ دختر کاشانی در تالار عقیق و سالن شهید رسولیان این شهرستان همراه با تجلیل از دختران نمونه کاشان اقدام کرد.

حجت‌الاسلام حسن زاده ضمن اشاره به اینکه برگزاری همایش ریحانه هستی، برای نخستین بار توسط مؤسسه ویژه روز دختر طراحی شده بود، گفت: این برنامه در دو سالن مجزا ویژه نونهالان و هم‌چنین دختران نوجوان و جوان و با حضور مادران برگزار شد.

وی با اشاره به موضوع این همایش تحت عنوان «عشق و محبت» و با شعار «دنیای صورتی معنوی ما را خط خطی نکنید» ادامه داد: محتوای این برنامه در بخش دختران نوجوان و جوان شامل پخش سرود ملی، قرائت قرآن و نهج‌البلاغه، مولودی‌خوانی، سخنرانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی پیرامون دختران به همراه پرسش و پاسخ، قرعه کشی اسامی حضرت معصومه (س) و مدعوین و هم‌چنین تجلیل از دختران نمونه منطقه کاشان بود.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان افزود: در این مراسم از فاطمه حمامی نصرآبادی در عرصه هنر، فاطمه شعبانی در عرصه ورزش و تینا مساحی پور در عرصه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان دختران نمونه کاشان با اهدای تقدیر نامه و هدایا تجلیل شد.

وی با معرفی تینا مساحی پور به عنوان حافظ کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی که قشر دختران نوجوان و جوان را تهدید می‌کند، در جامعه امروز یک اولویت است که تحقق رسالت ما یعنی فعالیت در عرصه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، موجب گسترش فرهنگ دینی و به تبع آن رفع آسیب‌ها می‌شود.

حسن‌زاده با دعوت از گروه دختران نوجوان و جوان برای حضور در عرصه فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: تنها با توجه کردن به آموزه‌های دینی و قرآنی و عمل به آنهاست که می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌ها در بین این گروه باشیم.

وی در پایان به محتوای برنامه در بخش کودک اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن و نهج‌البلاغه، اجرای مسابقه، قصه گویی، نقاشی، کاردستی، قرعه کشی اسامی حضرت معصومه (س) و هم‌چنین اهدای هدایا از دیگر ویژه برنامه این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha