نزدیکی به فرهنگ رضوی نیازمند ترویج محبت و ابراز آن است
کد خبر: 3731522
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

نزدیکی به فرهنگ رضوی نیازمند ترویج محبت و ابراز آن است

گروه معارف - مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در قزوین گفت: سبک زندگی رضوی شاخصه‌های بارزی دارد که از جمله آن می‌توان به صفت رأفت در آن حضرت اشاره کرد از این‌رو با نزدیک شدن به فرهنگ رضوی می‌توان در ترویج محبت و ابراز آن نسبت به یکدیگر کوشا بود.

برای نزدیکی به فرهنگ رضوی در ترویج محبت و ابراز آن کوشا باشیم

به گزارش ایکنا از قزوین، حسین جلیلی از خادمان حرم امام رضا(ع) است که در غالب مبلغان کاروان «زیر سایه خورشید» در استان قزوین حضور دارد و در کنار دیگر خدام امام رئوف در شهرها و روستاهای استان به تبیین سیره رضوی می‌پردازد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قزوین، با ابراز امیدواری در خصوص مثمرثمر بودن هر چه بیشتر این سفر اظهار کرد: امیدوارم این سفر اسباب نزدیکی و مودت هر چه بیشتر به ساحت امام رضا(ع) باشد. 
حسین جلیلی در خصوص رموز نزدیک شدن هر چه بیشتر به سبک زندگی اهل‌بیت به‌ویژه سیره رضوی تصریح کرد: امام رضا(ع) در حدیثی تأکید دارند:«اگر مردم شیرینی و شیوایی و راه گشایی سخنان ما را بدانند به‌طور حتم از ما تبعیت می‌کنند.»
وی ادامه داد: این سخنان را حجت و نماینده خداوند در زمین بیان می‌کند لذا با استفاده از میراث گران‌بهای فقه شیعه و احادیث می‌توان ابزار لازم را برای استخراج ناب فرمایشات اهل‌بیت به‌ویژه امام رئوف به دور از هرگونه انحراف و ابراز نظر شخصی و سلیقه‌ای به کار برد. 
این مبلغ کاروان زیر سایه خورشید بیان کرد: رهنمودهای اهل‌بیت را با معیارهای موجود برای تشخیص صحیح بازآوری و استخراج کرده و آن را در شیوه ابراز و فرم و شکل انتقال بازآفرینی کنیم که به‌طور حتم مورد پذیرش نیز واقع خواهد شد. 
وی یادآور شد: فرمایشات اهل‌بیت کاملاً با عقل سازگار است و با فهم صحیح به دور از هرگونه انحراف و ابراز نظر شخصی و سلیقه‌ای کاملاً می‌توان آن را پس از استماع در زندگی به‌صورت کاربردی لمس کرد. 
این خادم حرم امام رضا(ع) بیان کرد: در طی تاریخ تشیع آنچه تدوین‌شده بسیار کمک‌کننده برای نزدیکی به سبک زندگی اهل‌بیت است چرا که لسان اهل‌بیت بسیار قابل‌فهمی است که با بهره‌مند شدن به آن می‌توان به آن سیره دست یافت.
وی با تأکید بر اینکه سازگار بودن با عقل و فطرت شاخصه‌های آموزه‌های دینی ما است، گفت: این موضوع به‌واسطه تحریفات صورت گرفته در ادیان دیگر دیده نمی‌شود لذا اگر اهتمامی از سوی کسانی که در این راستا وظیفه دارند برای ترویج این سیره انجام شود بی‌شک در این راه مثمر ثمر خواهد بود.
جلیلی تأکید کرد: سبک زندگی رضوی شاخصه‌های بارزی دارد که از جمله آن می‌توان به صفت رأفت در آن حضرت اشاره کرد. ازاین‌رو با نزدیک شدن به فرهنگ رضوی می‌توان در ترویج محبت و ابراز آن نسبت به یکدیگر کوشا بود. 
این مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در پایان با انتقاد از اینکه بسیاری از مواقع ما به دنبال دلیل برای ابراز محبت هستیم، عنوان کرد: این در حالی است که رأفت چیزی فراتر از این چیزها است و نباید برای داشتن آن و مهربانی نسبت به یکدیگر دنبال دلیل بود.
انتهای پیام 

captcha