«افتخار به گذشته؛ امید به آینده» شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است
کد خبر: 3731523
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

«افتخار به گذشته؛ امید به آینده» شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام اشجری، «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» را شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: از همه فرصت‌ها در راستای بزرگداشت چله انقلاب بهره‌برداری خواهد شد.

«افتخار به گذشته؛ امید به آینده» شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان عصر روز گذشته، 27 تیر در نشست هم‌اندیشی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در رشت برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، ولادت با سعادت کریمه اهل ‌بیت حضرت معصومه(س) و شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، گفت: ان شاءالله خداوند منان همه خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از رهروان واقعی اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) قرار دهد تا بتوانیم دین خود را به انقلاب اسلامی، این عطیه الهی ادا کرده و تکلیف خود را در دفاع از حریم ولایت به ‌درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه ساله ستادی تحت عنوان «ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی» با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: در سال ‌جاری و به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر آن ستاد، شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل و جلساتی نیز برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه شورای مذکور به سیاستگذاری مسائل کلی و اساسی پیرامون موضوع چله انقلاب اسلامی می‌پردازد، افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا، قالب‌های عملیاتی را احصا، شناسایی و اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام اشجری، با اعلام رضایت از روند تشکیل و فعالیت شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: متاسفانه بی‌مهری‌هایی توسط برخی از مدیران و مسئولان استان که انتظار می‌رفت فعال‌تر عمل کنند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نظرات و پیشنهادات همه کسانی که برای تعالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه دارند، استقبال خواهیم کرد، گفت: از توان نخبگان جوان و ایده‌های نو برای تبیین هرچه بهتر دستاوردهای چهل ساله نظام بهر‌مند خواهیم شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، به بیان اشارات قرآنی و روایی درخصوص پر رمز و راز بودن عدد چهل پرداخت و  عنوان کرد: در دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به عدد چهل شده است و آیه «وَوَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِینَ لَیْلَهً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَهً…» این اهمیت را به خوبی نشان می‌دهد.

عدد چهل نشانه پختگی، بلوغ و استواری است

حجت‌الاسلام اشجری، با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، تصریح کرد: عدد چهل نشانه پختگی، بلوغ و استواری است و انقلاب اسلامی ایران با همه پیچ و خم‌هایی که به سلامت پشت‌ سر گذاشته، وارد چهل سالگی خود شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم‌ خورده نظام در حال توطئه به‌ منظور آسیب‌رسانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند تا از حلاوت آن بکاهند، افزود: دشمنان تمام توان خود را به‌ کار گرفته‌اند تا با دسیسه‌ها و توطئه‌های شیطانی خود شیرینی چله انقلاب را به کام مردم تلخ کنند و حس ناامیدی را در جامعه گسترش دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد ضربه ‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: به لطف الهی، هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم همیشه در صحنه ایران همه فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش برآب شده است.

حجت‌الاسلام اشجری، با بیان اینکه برنامه‌های شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دو محور تبیینی و تبلیغی انجام می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌های تبیینی از ابتدای سال آغاز شده و تا دی ماه ادامه خواهد داشت و سپس جلوه‌های تبلیغی و فضاسازی شهری در نیمه دوم سال صورت خواهد گرفت.

وی «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» را شعار محوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: از همه فرصت‌ها به‌ ویژه مناسبت‌های انقلابی، هفته دولت، هفته دفاع مقدس، دهه ولایت، ماه‌های محرم و صفر، هفته وحدت و ایام فاطمیه در راستای بزرگداشت چله انقلاب بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و متعاقب آن همدلی، همفکری و همراهی نیروهای انقلابی را مهم خواند و تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مختص به دهه فجر نیست و این فعالیت‌ها در طول سال‌ جاری انجام خواهد شد تا با تراکم برنامه‌های گسترده در روزهای محدود دهه فجر مواجه نشویم.

برگزاری همایش «بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی»

حجت‌الاسلام اشجری، از محققان، نویسندگان و فرهیختگان خواست تا درخصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ظهور و بروز بیشتری داشته باشند و ادامه داد: بیانات معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری پیرامون انواع فساد گردآوری و منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مسجدمحور باشد، عنوان کرد: مساجد عامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده و نقش اساسی در روشنگری جامعه و تنویر افکار عمومی ایفا می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، خواستار اجرای برنامه‌های مسجدمحور در قالب عدد چهل شد و خاطرنشان کرد: امروز نیز می‌توان از مساجد  و اماکن مقدسه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کرد لذا پیشنهاد می‌شود در آستانه ماه محرم همایش تبیینی ویژه روحانیون، خطبا و مبلغین در مرکز استان برگزار گردد تا از ظرفیت گویندگان در ماه‌های محرم و صفر بهره لازم و کافی برای بیان دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی برده شود.

حجت‌الاسلام اشجری، از برگزاری همایش «بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی» از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: این همایش با سخنرانی دکتر «عبدالصمد خرم‌آبادی»، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، ساعت 17:30 روز چهارشنبه سوم مردادماه سال جاری همزمان با ولادت امام رضا(ع) در سالن اجتماعات کارگاه هنر سروش شهر رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha