تاثیرگذاری معنوی امام‌زادگان در حیات و ممات
کد خبر: 3731530
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
طباطبایی:

تاثیرگذاری معنوی امام‌زادگان در حیات و ممات

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان، تکریم و تعظیم امام‌زادگان و تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را ضروری دانست و گفت: تاثیرگذاری معنوی امام‌زادگان چه در حیات و چه ممات مشخص است.

تاثیرگذاری معنوی امام‌زادگان در حیات و ممات

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان، امروز پنج‌شنبه، ۲۸ تیر در همایش بزرگداشت امام‌زادگان لرستان در سالن اجتماعات بانک صادرات، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه، اظهارکرد: ناگفته پیداست که امام‌زادگان چه در زمان حیات و چه در ممات مانند ستارگانی در آسمان هدایت و روشنگری بشر می‌درخشند.
وی وجود موقوفات امام‌زادگان را نشان از ارادت دیرین مردم متدین کشور به ذریه پیامبر اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: امام‌زاده عبدالله شهرستان شوشتر به عنوان یکی از بزرگان و اعراب زمان حضرت زین‌العابدین است.زمانی که این امام‌زاده را به شهادت می‌رسانند هر قطعه از بدن مطهر ایشان را در منطقه‌ای آویزان می‌کنند لذا در خوزستان چند امامزاده به نام امامزاده عبدالله وجود دارد.
طباطبایی افزود: در کنار امام‌زاده عبدالله شهرستان شوشتر ضریح بی‌بی گزیده قرار دارد به طوری که در تاریخ آمده است زمانی سر مطهر امامزاده عبدالله به شوشتر می‌رسد فرزند بی‌بی گزیده به مادرش می‌گوید که سر من را ببر و جای سر امامزاده عبدالله بگذار تا دشمنان سر این امامزاده را همراه خود نبرند القصه بی‌بی گزیده هم این کار را انجام می‌دهد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان تصریح کرد: اگر امروز شهید حججی‌ها و شهید فهمیده‌ها را داریم در گذشته‌های دور هم این بزرگواران را داشتیم که مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به ضرورت تکریم امام زادگان، خاطرنشان کرد: امام‌زادگان چه در زمان حیات و چه ممات در معنویت مردم موثر بوده و هستند.

انتهای پیام

captcha