برگزاری آئین اختتامیه جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار
کد خبر: 3731562
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

برگزاری آئین اختتامیه جشنواره چهل‌چراغ در سبزوار

گروه شهرستان‌ها- مسئول کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد سبزوار، اظهار کرد: اختتامیه چهارمین دوره جشنواره چهل‌چراغ در این شهرستان همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

برگزاری آئین اختتامیه جشنواره چهل چراغ در سبزوار

علیرضا رادمان، مسئول کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: آئین پایانی چهارمین دوره جشنواره چهل چراغ مربوط به حفظ چهل حدیث گهربار از حضرت امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای این جشنواره در چهارمین سال برگزاری آن نهادینه سازی وتعمیق مفاهیم مذهبی در زندگی روزمره است، افزود: بالا بردن ارتقاء سطح معنوی خانواده‌های هدف، تشویق وتهییج مخاطبان در یادگیری‌های هدفمند و بکارگیری آموزه‌های معنوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و مذهبی است.
رادمان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ی چهل چراغ برای عموم مردم بدون محدویت سن، جنس و مدرک تحصیلی بود.
وی با اشاره به اینکه درمرحله اول این جشنواره بیش از 14 هزار نفر شرکت کردند، بیان کرد: از این تعداد قریب به یازده هزار نفر دانش آموز، حدود 1500 نفر از طریق کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد شهری و دیگر مراکز فرهنگی، هزار و 291 از مراکز روستایی، هفتصد و هفتاد و یک نفر دانشجو بودند که طی یک هفته با شرکت در آزمون‌های کتبی به رقابت پرداختند و قریب به 2 هزار و هشتصد نفر رتبه قبولی کسب کردند.
مسئول کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد سبزوار گفت: این جشنواره در ذیل برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در شهرستان سبزوار است که آئین اختتامیه آن همزمان با دهه فرخنده کرامت روز دوشنبه اول مرداد در جوار آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha