«کوچ عاشقانه» 5 هزار زائر پیاده به سوی حرم احمدی/ چلچراغ شیراز امشب نورباران می‌شود
کد خبر: 3731578
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

«کوچ عاشقانه» 5 هزار زائر پیاده به سوی حرم احمدی/ چلچراغ شیراز امشب نورباران می‌شود

گروه اجتماعی ـ همزمان با روز ملی بزرگداشت امامزادگان و همچنین در شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) 5 هزار کاروان پیاده زائران آن حضرت از شهرستان‌های فارس به سمت این حرم حرکت کردند.

«کوچ عاشقانه» 5 هزار کاروان پیاده به سوی حرم احمدی/ چلچراغ شیراز امشب نورباران می‌شود

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با روز ملی بزرگداشت امامزادگان و همچنین در شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) امروز، 28 تیرماه 5 هزار کاروان پیاده زائران آن حضرت از شهرستان‌های فارس به سمت این حرم حرکت کرده و دسته دسته از صبح امروز وارد حرم مطهر شدند.
گردهمایی بزرگ این کاروان‌ها که از شهرستان‌های مختلف فارس به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) مشرف شده‌اند عصر امروز در صحن و سرای حرم آن حضرت برگزار خواهد شد.

حرکت کاروان نمادین حضرت احمدبن موسی(ع)
کاروان نمادین حضرت احمدبن موسی(ع) نیز از ساعت 16 امروز از بلوار کوی زهرا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به راه افتاده است که در میانه راه جمع کثیری از مردم سومین حرم اهل بیت(ع) این کاروان را همراهی می‌کنند و تا ساعاتی دیگر این کاروان با استقبال مسئولان استانی و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) وارد حرم مطهر خواهند شد.
علاوه بر این‌ها ویژه برنامه جشن‌های شاد کودکانه از ساعت 18 تا 19:30 در این حرم مطهر برگزار شده و در ادامه سایه بان صحن اصلی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به منظور رفاه حال زائران افتتاح خواهد شد.
بعد از برگزاری مراسم اجتماع و سخنرانی دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و بعد از آن اسماعیل تبادار، استاندار فارس به سخنرانی خواهد پرداخت و بعد از آن مضجع شریف و نورانی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) عطرافشانی و گلباران خواهد شد.
بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد و مولودی خوانی و قرائت دعای کمیل توسط کاظم محمدی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور برگزار می‌شود.

تمام بقاع متبرکه فارس امشب نورباران می‌شوند
همچنین جشن‌های مشابهی نیز امشب در سایر بقاع متبرکه شیراز و استان فارس و همچنین اماکن مذهبی به‌همت هیئات مذهبی و اصحاب مساجد برگزار خواهد شد.
نورباران چلچراغ شیراز در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز هستند و به یاری خدا از ساعت 6 صبح فردا نیز دوباره برنامه‌های جشن و شادی در حرم مطهر با قرائت دعای ندبه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگار آغاز خواهد شد.

کتابت آیات وحی در حرم شاهچراغ(ع)
کتابت آیات وحی توسط خوشنویسان شیرازی، جشن میعاد کریمانه ویژه خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، راهپیمایی و تجمع بزرگ هیئات مذهبی شیراز در عصر روز بزرگداشت و مراسم شام بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در روز بزرگداشت آن حضرت است.
انتهای پیام

captcha