بقاع متبرکه و امامزادگان؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه
کد خبر: 3731587
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
حجت‌الاسلام شیری تشریح کرد:

بقاع متبرکه و امامزادگان؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه

گروه فرهنگی - مدیرکل بازرسی عملکرد و ارزیابی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هجرت امامزادگان بر اساس دستور است. وجود هر یک از امام‌زادگان در جای‌جای ایران برکت به همراه داشته و زمینه رشد معنوی را میسر کرده است. آن حضرات همیشه کانون نور، معرفت و هدایت بودند و هستند و اگر فردی سیره ایشان را در پیش بگیرد گمراه نخواهد شد.

بقاع متبرکه و امامزادگان؛ زمینه‌ساز رشد معنوی جامعه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین شیری، مدیرکل بازرسی عملکرد و ارزیابی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، ۲۷ تیر در همایش استانی تکریم امامزادگان که در آستانه شازند برگزار شد گفت: امامزادگان در همه دوران زندگی جامعه بشری تاثیر‌گذار بودند. آنان در همه حال برای انسان امنیت اعتقادی به ارمغان می‌آورند.
وی با اشاره به هجرت‌های متعدد امامزادگان از وطن اصلی خود، تصریح کرد: بسیاری از امامزادگان برای جهاد کبیر هجرت کردند و حق بزرگی گردن همه انسان‌ها در طول تاریخ دارند. آن حضرات هرجا پا نهادند امنیت فرهنگی و اعتقادی را بنیان نهادند.
حجت‌الاسلام شیری ادامه‌ داد: هجرت آنان بر اساس دستور است. وجود هر یک از امام‌زادگان در جای‌جای ایران برکت به همراه داشته و زمینه رشد معنوی را میسر کرده است. آن حضرات همیشه کانون نور، معرفت و هدایت بودند و هستند و اگر فردی سیره ایشان را در پیش بگیرد گمراه نخواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: امامزادگان هر کدام در قطبی قرار داشته و منشأ خیر و برکات بی‌نظیری در مناطق می‌شوند. اسرار امامزادگان همچون امام‌زاده هفتاد و دو تن ساروق نهفته است و برای ما روشن نیست.
حجت‌الاسلام شیری در پایان گفت: با توجه به فرمایش رهبری باید امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند. همه باید برای رسیدن به این هدف بسیج شویم. این بقاع یکی از مقدس‌ترین اماکن هستند که با توسعه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌شود.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از خادمان و خیرین بقاع متبرکه استان مرکزی تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha