میراث معنوی جامعه با زبان هنر به نسل جدید منتقل شود
کد خبر: 3731604
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

میراث معنوی جامعه با زبان هنر به نسل جدید منتقل شود

گروه فرهنگی- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به داشته‌های غنی ملی و ارزش‌های آئينی گفت: معرفی و الگوسازی از سرآمدان معنوی و فرهنگی با تاكيد بر پرورش نسل جديد مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد روز گذشته در آیين اختتاميه شانزدهمین جشنواره بين المللي امام رضا (ع) با تبريك ايام متعلق به حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) اظهار کرد: تلاش دست اندركاران و حاميان برگزاري جشنواره امام رضا(ع) با محوريت كودك و نوجوان در استان يزد شايسته تقدير است زيرا زمينه يك رقابت فرهنگي و هنري با روح معنوي را فراهم ساخته است.
طالبي ادامه داد: در شرايطي قرار داريم كه بيش از گذشته نيازمند پرورش كودكان هستيم و يكي از اين الزامات به جهان بي روح و مدرنيته بر مي گردد كه مولفه هاي روحي بشر را تضعيف مي كند.
وی افزود: تكيه بر داشته هاي معنوي و آئيني، پشتوانه اي اساسي است كه بايد سرلوحه قرار بگيرد و در اين راستا بسياري از داشته هاي فرهنگ غني ملي پاس داشته شده و الگوسازي شود.
طالبی بيان كرد: در رشته هاي مختلف سرآمداني داريم كه مي توانند مسير را روشن كنند و با الگو گرفتن از آن ها و آثار به جاي مانده از اين چهره هاي ماندگار، كودكان و نوجوانان مي توانند ادامه مسير خوبي داشته باشند.
معاون استاندار يزد گفت: روح حماسي داستان هاي شاهنامه، قصه، تئاتر و ساير هنرها و ارزش هايي كه در جامعه وجود دارند به عنوان ميراث غني گذشتگان مي توانند به اجتماع روح ببخشند و از سوي ديگر با نگاه به اين داشته هاي فرهنگي با اعتماد به نفس بالاتري مي توان رو به جلو گام برداشت.
طالبي گفت: فراتر از داشته هاي ملي، روح فرهنگ تشيع و ارزش هاي ديني در اجتماع است كه سازگاري بالايي با ارزش هاي ملي ما نيز دارد و زمينه ساز همبستگي روز افزون مي باشد.
وی افزود: بالاترين ظرفیت معنوی درجمهوري اسلامي ايران وجود ارزشمند حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع)‌است كه بركات مختلف فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي براي مردم اين سرزمين به همراه دارد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در پايان بيان كرد: ضروريست كه اين آموزهاي الهام بخش و ميراث معنوي به كودكان و نوجوانان با زبان هنر و ابزار هاي جديد معرفي و آموزش داده شود كه يكي از نكات برجسته در اين زمينه بهره مندي از جايگاه والاي امام هشتم (ع) در معرفي ارزش هاي فردي و اجتماعي است.

انتهای پیام

captcha