مسئولان باید مدیران و افراد نالایق را از سیستم اداره کشور خارج کنند
کد خبر: 3731664
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
امام جمعه قم:

مسئولان باید مدیران و افراد نالایق را از سیستم اداره کشور خارج کنند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه قم بر لزوم تلاش دولت در زمینه اصلاح مدیریت و مدیران کشور در بخش‎های مختلف تاکید کرد.

مسئولان باید مدیران و افراد نالایق را از سیستم اداره کشور خارج کنند
به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه قم گفت: آموختن شادی به سبک اهل بیت، زیارت بزرگان اهل بیت(ع)، ابراز اعتقاد و ارادت و برائت از دشمنان از مهمترین اهداف برگزاری دهه کرامت است که در کشور ما عمومیت یافته است.
وی افزود: تدابیر رهبری در ماه های اخیر ثابت کرده است که ایشان از همه ظرفیت ها برای کمک به دولت استفاده می کنند؛ شورای هماهنگی اقتصادی قوا با دستور مستقیم رهبری ایجاد شد و هدف آن نیز رویارویی با شرارت اتاق جنگ آمریکا علیه ایران بود؛ در این بین مشخص شد که روزمره‎گی ها و فعال نبودن برخی باعث شده است که ایشان شخصا به میدان بیایند و سران قوا و مسئولان را برای چاره اندیشی برای حل مشکلات اقتصادی گردهم جمع کنند و تا کنون چند نشست با این موضوع تشکیل شده است.
امام جمعه قم بیان کرد: امید است که با شکست کلیشه های رایج و کنار گذاشتن وعده های بی حاصل، تدابیر محکمی برای کاهش فشارهای اقتصادی بر جامعه به خصوص بر حوزه ارز و نظام پولی و مالی کشور اتخاذ شود.
وی افزود: رهبری معظم انقلاب بر خلاف عرف رایج و وظایف خود به میدان آمدند تا مسئولان متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی نباید به امیدهای واهی و دشمنان ملت ایران دل ببندند؛ همه باید بفهمند که با تشکیل جلسات بی خاصیت، مشکلات حل نمی شود؛ نباید با مفسدان اقتصادی که از خدا بی خبر هستند با نرمی برخورد کرد که این کار به ضرر اقتصاد کشور است.
تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: مسئولان ما باید با کسانی که در عرصه اقتصاد فساد و اخلال ایجاد می کنند با قدرت وارد شوند و برخورد کنند؛ مفسدان اقثتصادی پیاده نظام دشمن علیه نظام اسلامی هستند و به همین جهت مردم خواستار برخورد قاطع با مفسدان عرصه اقتصاد هستند.
وی گفت: در عرصه بین المللی نیز به میدان آمدن رهبری نظام با اعزام مشاور بین الملل به روسیه نشانه دیگری از دغدغه های رهبر انقلاب برای حل مشکلات جاری است؛ رهبری نظام با استفاده از وجهه بی بدیل خود در سطح جهان کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی راحت تر کردند؛ این فعالیت ها نشان میدهد که رهبر انقلاب با دو هدف اصلی کار را دنبال می کنند؛ این حضور بی بدیل با انگیزه حفظ منابع انقلاب و مردم در شرایط سنگین امروزی و دوم، هدایت و تقویت و تکمیل کار دولت و دستگاه های مسئول با هزینه کردن از وجهه و تاثیر رهبری انجام شده است.
وی اظهارکرد: در شرایطی که رهبری نظام در مدتی کوتاه شخصا به میدان آمدند و با روش های گوناگون حرکت کردند تا چرخ های دولت را روان تر کنند جا دارد که مسئولان نیز خارج از روش های کلیشه ای به میدان بیایند؛ آنها باید با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کنند و در زمینه کاهش فشارهای اقتصادی دشمن به مردم مومن و صبور انجام دهند و چنانچه در بین مسئولان افراد نا کارآمد را ببینند سریعا باید آنها را خارج کنند و به جای آنها مدیران لایق و کارآمد و جهادی فارغ از هر خط جهادی سرکار بیاورند.
امام جمعه قم گفت: رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج مطالب مهمی بیان کردند که از جمله آنها این نکته بود که ایشان حج را مظهر آمیختگی معنویت و سیاست دانستند و کسی حق ندارد مانع از اثرات حقیقی حج شود و مانع برگزاری مراسم حج با همه تشریفات شود که اگر چنین کند سد عن سبیل الله کرده است.
وی اظهارکرد: عده ای به خاطر منافع دنیوی خود با آمریکای جهانخوار هم پیمان شده اند که از معامله قرن سخن گفته است؛ ولی رهبر انقلاب فرمودند که معامله قرن محقق نمی شود و به کوری چشم آنها قدس پایتخت فلسطین خواهد ماند.
انتهای پیام

captcha