اهتزاز پرچم بارگاه امام هشتم در امامزاده محمد بن باقر (ع)
کد خبر: 3731703
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

اهتزاز پرچم بارگاه امام هشتم در امامزاده محمد بن باقر (ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ پرچم بارگاه امام هشتم شیعیان طی مراسم با حضور خدام آستان قدس رضوی و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه 2 کوی خواجه های شهر بوشهر به اهتزاز درآمد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، خادمان آستان قدس رضوی شامگاه 28 تیرماه به منظور شرکت در برنامه های دهه کرامت و یازدهمین سال جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» به استان بوشهر سفر کردند و در بدو ورود با حضور در دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری دیدار کردند.

منطقه 2 بوشهر زیر سایه خورشید رفت

کاروان 13 نفری زیر سایه خورشید که متشکل از 4 روحانی و 9 خدام آستان حضرت رضا (ع) بودند در ادامه با حضور در همایش «روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان» که در محل آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه 2 کوی خواجه های شهر بوشهر برگزار شد، پرچم بارگاه امام هشتم شیعیان را به اهتزاز درآوردند.

میزبانی 10 آستان مقدس بوشهر از همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این مراسم گفت: 10 آستان امامزادگان استان بوشهر میزبان برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان هستند و هدف از اجرای این برنامه ها به منظور ترویج فرهنگ اهل بیتی و سنت حسنه وقف در زندگی مردم جامعه است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین اظهار کرد: افراد و به خصوص تشکل های دینی و فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه می توانند با بهره‌مندي از ظرفيت هنر اسلامی و برپایی کرسی های تلاوت قرآن و برگزاری جلسات تفسیر نهج البلاغه براي معرفي و انتقال فرهنگ رضوي و عترت آل محمد (ص) مفیدتر و موثرتر باشند.

استمرار کرسی تلاوت «انوار الهدی» به صورت هفتگی در امامزاده

امام جمعه بوشهر به تشریح و قدمت برپایی کرسی تلاوت قرآن در محل آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه 2 کوی خواجه های این شهر پرداخت و افزود: برگزاری مجلس ترتیل خوانی «انوار الهدی» ویژه ماه مبارک رمضان امسال در این آستان بسیار ارزنده و باشکوه بود و جا دارد که هیات امناء امامزاده محمد بن باقر (ع) و مسئولان اوقاف بوشهر این کرسی تلاوت را با حضور تمامی اقشار جامعه به صورت مستمر و هفتگی در روزهای پنجشنبه با بهرمندی از اساتید تفسیر، اخلاق و علوم قرآنی برگزار کنند.

فرهنگ معنوي و ولايي محصول سينماي ديني است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان با اشاره به اینکه مردم جامعه مخاطب مفاهيم و آموزه‌هاي ديني هستند و لذا بر همين اساس سينماي ديني نيز بايد در ارتباط با عموم مردم جامعه باشد، عنوان کرد: سينماي ديني با به کارگیری علم، هنر و صنعت موجب می شود انسان‌ها را به انديشه و كشف حقيقت در ارزش‌ها و مفاهيم متعالي اديان وا مي‌دارد و که محصولش فرهنگ معنوي و فرهنگ ولايي است.

یادآور می شود؛ در خاتمه این همایش، حاضران به همراه آیت الله صفایی بوشهری در قطعه شهدای آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه 2 کوی خواجه های شهر بوشهر حضور یافتند و با قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: امیرحسین مداح

انتهای پیام

captcha