مراسم اختتامیه سی‌‌ودومین دوره ختم قرآن/ خوش‌بینی از نشانه‌های اهل شکر است + عکس
کد خبر: 3731721
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
روز گذشته در کرج برگزار شد؛

مراسم اختتامیه سی‌‌ودومین دوره ختم قرآن/ خوش‌بینی از نشانه‌های اهل شکر است + عکس

گروه جلسات و محافل ــ مراسم اختتامیه حزب‌خوانی دوره سی‌‌ودوم طرح ختم قرآن روز گذشته در مصلای امام خمینی(ره) کرج با حضور قاریان و عموم مردم برگزار و آغاز دور سی‌و‌سوم نیز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اختتامیه حزب‌خوانی دوره سی‌‌و‌دوم و آغاز دور سی‌و‌سوم طرح جهانی ختم قرآن روز گذشته، جمعه، ۲۹ تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) کرج با حضور قاریان و جمعیت هزار نفری قرآن‌دوستان برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط «مجید بخشی» آغاز شد. در ادامه برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین داود کمال‌دهقان، سخنران جلسه در رابطه با تعقل و تدبر در قرآن، چند آیه را که در رابطه با رزق طیب بود، تفسیر کرد و گفت: قرآن در رابطه با تعقل می‌فرماید: مردم عقل دارند، ولی از قرآن استفاده نمی‌کنند. قرآن را عربی فرستادیم تا شما تعقل کنید. خداوند در آیه شریفه ۱۶۸ سوره مبارکه بقره در رابطه با تعقل می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ»، خطاب آیه با مردم است که می‌فرماید: «ای مردم بخورید، ولی حلال و طیب بخورید» یعنی، اگر می‌خواهید دنبال شیطان نروید، باید مال حلال بخورید، لذا مادران باید توجه کنند، اگر می‌خواهند، فرزند سالم و صالح تربیت کنند، باید مال و رزق حلال بخورند و به فرزندشان حلال بخورانند.
وی ادامه داد: در آیه ۱۷۲ همین سوره می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ»، خطاب این آیه با مؤمنین است که می‌فرماید: «ای اهل ایمان، روزی حلال و پاکیزه‌ای که ما نصیب شما کرده‌ایم، بخورید و شکر خدا به جای آورید، اگر شما خالص خدا را می‌پرستید» یعنی مهیا کردن رزق مؤمن با تمام هستی است و علاوه بر خدا همه ائمه(ع) دخیل هستند، تا مؤمن رزق طیب به دست آورد.
حجت‌الاسلام کمال‌دهقان تصریح کرد: اگر مال طیب بخوریم، اهل شکر می‌شویم که رمز عبودیت و عبد خدا شدن همین شکر کردن است که در گرو رزق طیب خوردن است. مردم باید دنبال رزق حلال بدوند، اما اگر مؤمن شدیم، خدا و اهل بیت(ع) رزق طیب برایمان می‌آورند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به سوره مبارکه اعراف گفت: آیات ۱۶ تا ۱۸ سوره مبارکه اعراف در رابطه با اینکه اگر اهل شکر نباشیم، چه می‌شود، می‌فرماید: شیطان با مایی که ادعای مؤمنی و شیعه بودن داریم، کار دارد از هر چهار طرف بر سر راه ما می‌نشیند تا ما را در لشکر خود جا دهد که تنها راه اینکه وارد این لشکر نشدن و اهل شکر شدن، طیب خوردن است.
خوش‌بینی از نشانه‌های اهل شکر است
کمال‌دهقان اظهار کرد: یکی از نشانه‌های اهل شکر و عبد خدا بودن خوش‌بینی است، یعنی اینکه زبانشان همیشه خوب بیان می‌کند و برداشت خوب می‌کند، اگر چیزی را خوب ببیند؛ اتفاق خوب هم برایش می‌افتد. پس در زندگی و برای حل شدن مشکلات، بهترین درمان، توکل و خوش‌بینی است.
وی در پایان گفت: فقط ختم قرآن نداشته باشیم، بلکه فتح قرآن داشته باشیم. درست است که مشکلات خانواده‌های قرآنی کمتر از بقیه هست، ولی باز هم مشکل وجود دارد و دلیلش این است که فقط قرآن را می‌خوانیم و به آن عمل نمی‌کنیم.

مولودی‌خوانی، پرچم‌گردانی حرم مطهر امام رضا(ع) توسط گروه زیر سایه خورشید رضوی، قرعه‌کشی و اهداء جوایز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر و دریافت اطلاعات برای نحوه شرکت در این طرح جهانی اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام

captcha