پرداختن به عدالت اقتصادی مهم‌تر از مسئله بدحجابی یا خوش حجابی است
کد خبر: 3731729
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
علامه حکیمی:

پرداختن به عدالت اقتصادی مهم‌تر از مسئله بدحجابی یا خوش حجابی است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ علامه محمدرضا حکیمی با تأکید بر فهم صحیح اسلام بیان کرد: فقر همسایه دیوار به دیوار کفر است، پس نمی‌توان درباره آن خاموش نشست و به مبارزه با آن برنخاست و عوامل عمده آن، تکاثر(سرمایه‌داری) و اتراف (تنعم‌گرایی) را محکوم نکرد و در صدد طرد و حذف این دو عامل ضد انسانی و ضد قرآنی بر نیامد و حساسیت‌ها را به مسائلی از قبیل بد حجابی و خوش حجابی منحصر ساخت.

پرداختن به عدالت اقتصادی مهم‌تر از مسئله بدحجابی یا خوش حجابی است

به گزارش ایکنا؛ در کانال تلگرامی علامه محمدرضا حکیمی مطلبی با عنوان «فهم وارونه اسلام» اسلام منتشر شده که در ادامه می‌خوانید؛

فقر همسایه دیوار به دیوار کفر است ـ به نص احادیث معتبر ـ پس چگونه می‌توان درباره آن خاموش نشست و به مبارزه با آن برنخاست و عوامل عمده آن، تکاثر(سرمایه داری) و اتراف (تنعم گرایی) را محکوم نکرد، و در صدد طرد و حذف این دو عامل ضد انسانی و ضد قرآنی بر نیامد؟ و حساسیت‌ها را به مسائلی از قبیل بد حجابی و خوش حجابی منحصر ساخت؟

من نمی‌خواهم بگویم حجاب زن اهمیت چندانی ندارد، یا در قرآن کریم حکم نداریم، نه! زیرا زن منهای حجاب یعنی تن و این در معیار انسانی نهایت مرتبه سقوط است، زیرا این حیواناتند که ارزش آنها – به طور نوعی- به تن آنها است. ملاک انسانی و انسانیت چیز دیگری است.

لیکن آیا ترتیب مسائل چگونه است؟ و روش‌های فرهنگی و تربیتی چیست؟ و اهم و مهم کدام است؟ آیا در قرآن کریم و در منطق پیامبران، در کنار «ان اعبدواالله» «وَ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَ الْمِيزانَ بِالْقِسْطِ» است، یعنی عدالت اقتصادی و معیشتی یا «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ» یعنی حجاب و خوش حجابی؟

چرا مانند انبیا (ع) به عرضه دین خدا نمی‌پردازیم؟ چرا زندگی را لمس نمی‌کنیم؟ چرا به دليل بی نیازی از نیاز و نیازمندی و آثار زندگی سوز و ارزش ستیز آن غافلیم؟ چرا انسان را درک نمی‌کنیم، و اسلام را وارونه می‌فهمیم؟

انتهای پیام 

captcha