رفع تصرف پنج باب مغازه وقفی در بازار آصف سنندج
کد خبر: 3731739
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

رفع تصرف پنج باب مغازه وقفی در بازار آصف سنندج

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از رفع تصرف پنج باب مغازه عرصه و اعیان وقفی در بازار آصف سنندج از دست متصرفان در سال جاری خبر داد.

رفع تصرف پنج باب مغازه وقفی در بازار آصف سنندج

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به رفع تصرف پنج باب مغازه در بازار آصف اظهار کرد: ارزش عرصه و اعیان این مغازه‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و سال ها در دست افرادی بود که آن را به عنوان ملک خود تصرف کرده بودند.
وی با بیان اینکه این تعداد مغازه با پیگیری علیرضا وزیری متولی موقوفات بازار بزرگ آصف سنندج رفع تصرف شد، افزود: همچنین در چند روز اخیر سند مالکیت رقبات ۸۰ باب مغازه وقفی در این بازار به ارزش ۵۰ میلیارد ریال نیز صادر شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تأکید کرد: اسناد موقوفات موجب تثبیت مالکیت و جلوگیری از تعدی و تجاوز به مالکیت موقوفه را فراهم می کند و سازمان اوقاف با تمام توان در این زمینه تلاش دارد.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به درآمد موقوفات بازار آصف در سال جاری یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۵۰ میلیون ریال از محل عواید موقوفات این بازار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان کردستان کمک شد.
وی اضافه کرد: همچنین از این محل بیش از ۶۵۰ میلیون ریال در راستای کمک به افراد کم بضاعت، درمان بیماران، کمک به خانواده های بی سرپرست، خرید جهیزیه، کمک به دانشجویان مستعد و کم بضاعت و سایر امور خیریه هزینه شد.
یادآور می‌شود، موقوفه بازار بزرگ آصف مشتمل بر ۷۰۰ مغازه است، این بازار بیش از ۱۷۰ سال قدمت دارد و از بزرگترین و قدیمی‌ترین موقوفات استان کردستان به شمار می رود.
انتهای پیام

captcha