مدرس سابق مسجد نبوی بازداشت شد
کد خبر: 3731744
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

مدرس سابق مسجد نبوی بازداشت شد

گروه بین‌الملل ـ در ادامه بازداشت مبلغان و فعالان حقوق بشر در عربستان، این بار شیخ علی بن سعید غامدی، مدرس سابق مسجد نبوی و شماری از طلاب وی بازداشت شدند.

 مدرس سابق مسجد نبوی بازداشت شدبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیرة؛ فعالان حقوقی در حساب کاربری  «بازداشت‌شدگان بیان» در شبکه اجتماعی توئیتر از بازداشت شیخ علی بن سعید غامدی، مدرس سابق مسجد نبوی و شماری از طلاب وی در راستای گسترش بازداشت علما و فعالان حقوق بشر در ماه‌های اخیر توسط مقامات سعودی‌ خبردادند.

در این گزارش آمده؛ شیخ  غامدی به همراه برادر و وکیلش  و پنج تن دیگر از  طلاب علوم دینی که در هنگام هجوم ماموران دولتی در منزل وی حضور داشتند، بازداشت شد.

این منبع خبری تضریح کرد: شیخ غامدی در حالی بازداشت شد که مقامات سعودی از بیماری او و نیاز وی به کپسول اکسیژن مطلع بودند.

در همین راستا، فعالان حقوق بشر در عربستان تصریح کردند: این بازداشت یک هفته پس از بازداشت شیخ سفر حوالی به دلیل آنچه در مقدمه کتاب منسوب به او با عنوان «مسلمانان و تمدن غربی» آمده است، صورت گرفت، به‌طوری که او در این کتاب توصیه‌هایی برای خاندان حاکم بر عربستان، مبلغان و عالمان دینی ارائه داده بود. 

همچنین اخیرا خبرهایی از نابسامانی وضعیت سلامت تعدادی از بازداشت‌شدگان در زندان‌های سعودی از جمله شیخ سفر حوالی و شیخ سلمان عودة و ابتلای آنها به بیماری‌های مختلفی به گوش می‌رسد.

علی‌رغم آنکه مقامات عربستانی تلاش می‌کنند بازداشت‌ها و علل آن را مخفی نگه دارند، اما اطلاعات منتشر شده از زندان‎ها حاکی از آن است که بسیاری از زندانیان در برابر نقض حقوق خود و شکنجه‌های سخت برای اعتراف به گناه نکرده و کوتاه آمدن از مواضع خود در برابر مقامات سعودی قرار دارند.

انتهای پیام

captcha